کد مطلب: 

296168

ارائه شناسه یکتا؛ مهم‌ترین پروژه اقتصادی دولت با کمک اصناف

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار و دبیر هیأت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد گفت: طی یک سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی دولت در دهه‌های اخیر که صدور و تمدید غیرحضوری پروانه‌های کسب و تبدیل تمامی مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا بود، به همت اتاق اصناف ایران، اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی با موفقیت انجام گرفت.
ارائه شناسه یکتا؛ مهم‌ترین پروژه اقتصادی دولت با کمک اصناف

به گزارش سیتنا، پیام سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار و دبیر هیأت مقررات‌زدایی به مناسبت روز ملی اصناف ۱۴۰۳/ به شرح ذیل است:

روز ملی اصناف را به تمامی اعضای جامعه بزرگی صنفی کشور، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی کسبه و بازاریان محترم تبریک و شادباش گفته و به این بهانه، از زحمات و تلاش‌های فعالان عرصه تولید و توزیع کشور تقدیر و تشکر می‌کنم.

طی یک سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی دولت در دهه‌های اخیر که صدور و تمدید غیرحضوری پروانه‌های کسب و تبدیل تمامی مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا بود، به همت اتاق اصناف ایران، اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی با موفقیت انجام گرفت. با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در حوزه اصناف، اکنون قابلیت اجرای طرح مذکور در سایر حوزه‌ها از جمله مجوزهای پزشکان، مهندسان، صنعتگران و غیره نیز وجود دارد و امید است که در آینده‌ایی نه چندان دولت بتواند خدمات صدورو تمدید تمامی مجوزها را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

در حال حاضر بیش از ۲٫۵ میلیون پروانه کسب الکترونیک در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است و لذا سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و کلیه مراجعی که برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی نیازمند پروانه کسب هستند، می‌توانند با اتصال سیستمی به درگاه ملی مجوزها و استعلام برخط، وضعیت پروانه کسب فعال اقتصادی را رویت و مشاهده کنند.

بی‌شک منافع تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به الکترونیکی، متوجه کسبه و صاحبان کسب‌وکارهای مجاز خواهد شد. زیرا افرادی که به صورت غیرمجاز و زیرزمینی فعالیت می‌کنند از این پس نمی‌توانند از خدماتی که دولت ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند؛ مگر آنکه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند. قطع به یقین دولت عزم راسخی در اجرای این طرح دارد و لذا در وهله نخست از همه کسب‌وکارهایی که هنوز اقدام به دریافت پروانه کسب نکرده‌اند، دعوت می‌کنیم که در اسرع وقت برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند در غیر این صورت و برای حفظ حقوق کسبه دارای مجوز، با کسب‌وکارهای زیرزمینی و بدون مجوز برخورد خواهد شد.

معتقدیم که بستر لازم برای فعالیت و کسب‌وکار فراهم است و افرادی که بخواهند در این بستر فعالیت کنند، دولت نیز خدمات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

به امید روزی که تمامی فعالان اقتصادی کشور در بستری آرام، مطمئن و عادلانه با یکدیگر رقابتی منصفانه داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-22 09:06

افزودن دیدگاه جدید