کد مطلب: 

296158

قالیباف: رمزارزها فرصت بزرگ دورزدن تحریم است

قالیباف گفت: در حوزه تحریم، چالش اقتصادی داریم و فضای اقتصاد دیجیتال و رمزارزها فرصت بزرگ دورزدن تحریم است، اما ما خودتحریمی کردیم.
قالیباف: رمزارزها فرصت بزرگ دورزدن تحریم است

به گزارش سیتنا، قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مرحله دوم مناظره گفت: وقتی از تاثیر وجود مدیر قوی و با تجربه و آگاه می‌زنیم، برای آن می توان نمونه های متعددی بیان کرد از جمله آن در حوزه خودروسازی است که علی رغم وجود چندین کارخانه ها خودروساز، هرگز خودروساز نشدیم و اگر با این سیاست جلو رویم، هیچگاه خودروساز نمی شویم.

وی ادامه داد: در فضای مجازی هم دچار اشکال این‌چنینی شدیم؛ امروز تمام سیاست‌های کلان برای جهش در عرصه فناوری مصوب شده و شورای عالی فضای مجازی روشن است اما در حوزه عملکرد و اجرا مشکل داریم.

قالیباف توضیح داد: بررسی کنید که چه کاری در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث شبکه ملی اطلاعات شد؟ در آن زمان حدود ۳۰ درصد پیشرفت حاصل شد حال اینکه  شبکه ملی اطلاعات اساس کار در فضای مجازی است. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم این کار را انجام داد و محدودیتی برای شبکه ملی اینترنت نگذاشت به طوری که اکنون پیشرفت به بالای ۷۵ درصد رسیده و یکسال دیگر به آن دست ‌پیدا می‌کنیم.

وی افزود: می‌گوییم سرورها به داخل کشور بیاید اما چرا این اتفاق رخ نداد به این دلیل که نتوانستیم امنیت مادی و معنوی و حوزه شخصی افراد را تضمین کنیم آن‌ها حس‌شان این است که اگر سرورها در خارج باشد، بهتر است. باید این باور را در در کلام و عمل نشان دهیم.

قالیباف با اشاره به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر این‌که «دسترسی به حوزه های شخصی در فضای مجازی حرام قطعی است»، گفت: در حوزه تحریم، چالش اقتصادی داریم و فضای اقتصاد دیجیتال و رمزارزها فرصت بزرگ دورزدن تحریم است اما ما خودتحریمی کردیم. البته ما این را در مجلس تبدیل به قانون کرده و پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، عدالت، مبارزه با فساد، اصلاح سیستم های بروکراسی، کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه در بستر فضای مجازی امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان این‌که مبنای کار ما در دولت «پیشرفت و خدمت» هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی در تمام عرصه‌ها به خصوص مسائل اقتصادی است، گفت: متاسفانه در سه حوزه هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی موفق نبودیم و پراکنده کاری داشتیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-21 22:41

افزودن دیدگاه جدید