کد مطلب: 

295934

فیروزی در گفت‌وگو با سیتنا: منابع حاصل از فروش اموال شرکت مخابرات باید در موارد توسعه‌ای هم به کار گرفته شوند

طی سال های اخیر بسیاری از پیمانکاران و شرکت های طرف قرارداد شرکت مخابرات ایران از عدم دریافت و یا تسویه مطالبات انباشته شان از این شرکت گلایه دارند، از سوی دیگر شرکت مخابرات هم به ناچار برای تسویه بخشی از این بدهی ها مجبور شده است تا املاک و اموال شرکت در شهرهای مختلف را در مزایده به فروش برساند. در همین حال یک عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم اگرچه اساس فروش اموال برای انجام تعهدات را اقدام موثری می‌داند اما تاکید دارد که منابع حاصل از فروش اموال شرکت مخابرات باید در موارد توسعه ای نیز به کار گرفته شوند.
مخابرات

به گزارش سیتنا، مجمع عمومی کارخانجات مخابرات ایران به تازگی برگزار شده و در بخشی از گزارش ارایه شده در این مجمع که از سوی آوای آگاه منتشر شده به نکات قابل توجهی استناد شده است:

«فروش به مخابرات را به دلیل مطالبات از این شرکت به حداقل ممکن رساندیم. ۱۳۵ میلیارد تومان از مخابرات طلب داشتیم که با توجه به بوروکراسی سخت این شرکت، عدد قابل توجهی از سوی آن‌ها اعلام نمی شد. در نهایت ۸۷ میلیارد تومان پذیرفته شد. توانستیم در قالب تحویل ملک، ۳۳ میلیارد اخذ کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: «توانستیم در استان البرز، ملکی را که در حال حاضر نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان ارزش دارد به دست آوریم. قرار بر این شد که باقی مطالبات را به شکل مناقصه یا ترک تشریفات ملک دریافت کنیم. ۸ تا ۷ آپارتمان و ۴ مغازه که همگی قابلیت نقدشوندگی خوبی دارند، از این محل به ما داده خواهد شد.»

بخش مهمی از خدمات مخابرات، سرویس دهی به مردم در بستر خدمات مخابراتی و ارتباطی است

فیروزی در گفت‌وگو با سیتنا: منابع حاصل از فروش اموال شرکت مخابرات باید در موارد توسعه‌ای هم به کار گرفته شوند

در همین راستا، حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون فروش املاک شرکت مخابرات در مزایده به منظور پرداخت بدهی پیمانکاران، گفت: طبیعتا هر کسی که مدیون است، باید نسبت به طلبکاران خود دیون خود را پرداخت کند که اصلی شرعی، قانونی و اخلاقی است و طبیعتا شرکت مخابرات هم اگر دیونی دارد باید پراخت کند و اینکه چگونه پرداخت می کند، از طریق فروش دارایی های مازاد یا محل درآمدهایی که کسب می کند، به تصمیم مدیران مخابرات بر می‌گردد.

فیروزی، اظهار کرد: بسیاری از مجموعه های دولتی اموال مازادی دارند که مانده است و در قانون بودجه هم فروش اموال مازاد تاکید شده و در قالب ارزش افزوده عنوان شده که از این طریق می شود موجب توسعه کیفی سازمان شوند و از طرفی نگه داشتن این اموال مازاد هزینه دارد و با واگذاری آنها و با تصمیمات قانونی که در مجمع عمومی گرفته می شود، این اقدام صورت می گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: اساس فروش اموال، انجام تعهد است که گام خوبی است و اموالی که فروش می رود باید در موارد توسعه ای نیز به کارگیری شود؛ چراکه توسعه زیرساخت ها نیاز مردم است و کیفی کردن خدمات و متناسب سازی و ارزان سازی قیمت ها باید انجام شود، از طرفی بخش مهمی از خدمات مخابرات سرویس دهی به مردم در بستر خدمات مخابراتی و ارتباطی است.

بخشی از مزایده های املاک شرکت مخابرات ایران طی سال 1402 تا کنون به شرح ذیل است:

  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی 1-1-1402-م و موضوع عرصه 65/895 مترمربع اعیان 53 متر مربع که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن تا حداکثر تا دوشنبه مورخ چهارم اردیبهشت 1402 و تاریخ بازگشایی پاکت در روز سه شنبه مورخ پنجم اردیبهشت 1402 ساعت 9 صبح بود، در تاریخ 21 فروردین 1402 در روزنامه تجارت و صدای زنجان منتشر شد.
  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی الف 1402 و موضوع فروش تعدادی از املاک مازاد، که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن در روز 24 تیر 1402 و تاریخ بازگشایی پاکت 25 تیر 1402 در تاریخ ششم تیرماه 1402 در روزنامه اطلاعات منتشر شد.
  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی ب - 1402 و موضوع فروش املاک شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی، که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن در روز 1402/06/11 و تاریخ بازگشایی پاکت 10 صبح 12/06/1402 بود، در تاریخ های 1402/5/24 و 1402/5/28 در روزنامه های اطلاعات، جام جم و دنیای اقتصاد منتشر شد.
  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی ج-1402 و موضوع فروش املاک مازاد شرکت مخابرات ایران، که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن در روز 29 آبان 1402 و تاریخ بازگشایی پاکت 30 آبان 1402 بود، در تاریخ 13 آبان 1402 در روزنامه دنیای اقتصاد، روزنامه ایران، روزنامه اطلاعات منتشر شد.
  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی 1402/2 و موضوع فروش اموال مازاد ملک FIC، که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن در روز ساعت 14 روز 22 اسفند و تاریخ بازگشایی پاکت چهارشنبه 23 اسفند ماه بود، در تاریخ 1402/12/12 در همشهری و دنیای اقتصاد منتشر شد.
  • مزایده عمومی یک مرحله ای شرکت مخابرات ایران با شماره آگهی 1403-1 و موضوع فروش هتل در جزیره کیش، که تاریخ آخرین مهلت پیشنهاد آن در روز 1402/02/26 و تاریخ بازگشایی پاکت 1403/03/01بود، در تاریخ 1402/02/12 در همشهری و دنیای اقتصاد منتشر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-06-16 14:58

افزودن دیدگاه جدید