کدخبر :295838 پرینت
24 خرداد 1403 - 06:48

افزایش ارزش دو اکوسیستم استارت‌آپی پیشرو صربستان

وزارت علوم صربستان اعلام کرد که اکوسیستم‌های استارت‌آپی بلگراد و نووی ساد در سال 2023 شاهد رشدی چشمگیر 66 درصدی نسبت به سال قبل بودند و به بالاترین ارزش خود تا به امروز دست یافتند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزارت علوم، توسعه فناوری و نوآوری جمهوری صربستان در گزارشی اعلام کرد که اکوسیستم‌های استارت‌آپی بلگراد و نووی ساد در سال 2023 شاهد رشدی چشمگیر 66 درصدی نسبت به سال قبل بودند و به بالاترین ارزش خود تا به امروز دست یافتند.

ارزش این دو اکوسیستم به رقم قابل توجه 1.116 میلیارد دلار رسید. طبق داده‌های جدید، سیستم استارت‌آپی بلگراد و نووی ساد جایگاه خود را به عنوان اولین اکوسیستم در منطقه بالکان غربی و دهمین اکوسیستم در اروپای مرکزی تثبیت کرده است. علاوه بر این، اکوسیستم استارت‌آپی این دو شهر در مقایسه با بسیاری از همتایان اروپایی خود، از جمله لیتوانی، پراگ، ورشو و لیوبلیانا، در مراحل اولیه توسعه نوآوری‌ها هستند که امنیت مالی بیشتری را به ارمغان آورده‌اند.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که میانگین سن بنیانگذاران استارت‌آپ در این منطقه 35 سال است که سه سال کمتر از میانگین اروپایی می‌باشد. نکته قابل توجه دیگر، حضور پررنگ زنان در تیم‌های بنیانگذار استارت‌آپ‌ها در این منطقه است که فراتر از میانگین‌های اروپایی و جهانی بوده و نشان‌دهنده توانمندسازی زنان در اکوسیستم استارت‌آپی صربستان است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.