کدخبر :295643 پرینت
19 خرداد 1403 - 20:01

امکان جمع‌آوری داده‌ها و دسترسی به موقعیت گوشی کاربران همستر کامبت

با توجه به افشای منشأ روسی بازی همستر کامبت و عدم وجود محدودیت در جمع‌آوری داده‌های کاربران در این بازی، ربات همستر کامبت می‌تواند کل داده‌های کاربران را جمع‌آوری کند؛ از جمله فهرست مخاطبان، گالری عکس‌ها و حتی موقعیت گوشی!

متن خبر

به گزارش سیتنا، کاربران همستر کامبت تاکنون به حدود ۱۰۰ میلیون نفر رسیده‌اند و این بازی حتی در ایران هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بعد از فیلترینگ تلگرام کاربران زیادی به سمت استفاده از پلتفرم‌های دیگر سوق پیدا کردند و عده‌ای هم آن را از تلفن همراهشان پاک کردند، اما به گزارش رسانه‌ها در روزهای اخیرافراد زیادی با خرید پروکسی‌ و فیلترشکن دوباره به تلگرام پیوستند تا بخت خودشان را با این بازی امتحان کنند.

مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین دیگر، همستر کامبت هم موافقان و مخالفانی دارد. برخی معتقدند که می‌توان با این بازی درآمد دلاری کسب کرد، در حالی که بعضی دیگر اعتقاد دارند که سکه‌های این بازی ارزش واقعی ندارد و تنها یک بازی مجازی است که احتمال کسب درآمد واقعی از آن کم است.

گفته می‌شود وب‌سایت رسمی بازی، در مسکو، پایتخت روسیه، ثبت شده است. در عین حال، خود سایت، هیچ جزئیاتی درباره توسعه‌دهندگان ندارد و تمام داده‌های مرتبط با آن از گزارشات دامنه پاک شده است.

هشدار درباره منشأ و شرکت سازنده بازی همستر کامبت اولین‌بار توسط رسانه‌های اوکراینی مطرح شد. بعد از انتشار بازی، موج بزرگی از تبلیغات در جوامع تلگرامی اوکراینی آغاز شد. با توجه به منشأ روسی و عدم وجود هیچ محدودیت اعلام‌شده‌ای در جمع‌آوری داده‌های کاربران در این بازی، رسانه‌های اوکراینی در این باره ابراز نگرانی‌ کردند.

[node:title]

گروه ری سنتر که در تصویر بالا می‌بینید قبلاً به عنوان بخشی از گروه چندرسانه‌ای روسی آر‌بی‌کی فعالیت می‌کرد، که مالک همان رسانه بود. از سپتامبر ۲۰۲۱، مالک اصلی آن تبدیل به یک کنسرسیوم از سرمایه‌گذاران خصوصی شده است، اما آر‌بی‌کی هنوز ۲۵٪ از سهام این شرکت را در اختیار دارد. مقر اصلی این گروه در شهر مسکو واقع شده است.

نگرانی اصلی امنیتی مربوط به قانونی است که دولت روسیه در سال ۲۰۱۵ تصویب کرد. «قانون ذخیره‌سازی داده» به دستگاه‌های امنیتی روسیه اجازه می‌دهد تا هر زمان که لازم باشد، به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. این می‌تواند شامل داده‌های کاربران بازی همستر کامبت هم بشود. وجود این قانون باعث نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران شده است.

کاربران با استفاده از شماره تلفن‌های خود در بازی ثبت‌نام می‌کنند و این اطلاعات، به همراه نام کاربری، حداقل میزان داده‌هایی است که برنامه ممکن است به آن دسترسی داشته باشد. گفته شده در بدترین حالت، همستر کامبت می‌تواند کل داده‌های کاربران را جمع‌آوری کند، از جمله فهرست مخاطبین، گالری عکس‌ها و حتی موقعیت گوشی با به‌روزرسانی‌های منظم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.