کدخبر :295507 پرینت
16 خرداد 1403 - 05:57

تیک‌تاک: در حال مقابله با یک حمله سایبری هستیم

شبکه اجتماعی تیک‌تاک تایید کرده که حساب‌های کاربری چند برند تجاری و چهره سرشناس عضو این شبکه تحت تاثیر یک حمله سایبری قرار گرفته‌ و به بعضی از این حساب‌ها نفوذ شده است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، تیک‌تاک که شرکت مادر آن بایت دنس، یک شرکت چینی است گفته در حال مقابله با این حمله سایبری است و تایید کرده «تعداد خیلی کمی» از حساب‌های کاربری برندهای تجاری و سلبریتی‌ها متاثر از این حمله سایبری قرار گرفته است.

تیک تاک گفته حساب تیک تاک پاریس هیلتون، هنرپیشه و نوه مالک مجموعه هتل‌های هیلتون هم یکی از اهداف این حمله بوده اما هکرها نتوانسته‌اند به آن نفوذ کنند.

پاریس هیلتون که در تیک‌تاک حدود ۱۰ میلیون دنبال کننده دارد یکی از اعضای فعال این شبکه اجتماعی است.

خبر حمله سایبری به تیک‌تاک که منتشر شد همزمان با بالاگرفتن بحث ممنوع کردن این شبکه اجتماعی در داخل آمریکا آن هم به علت نگرانی از قرار داشتن شرکت مالک آن در چین است.

تیک تاک میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان دارد با این حال نگرانی درباره نحوه حفاظت از اطلاعات کاربران و بیم از دسترسی دولت چین به این اطلاعات، موضوع «امنیت سایبری» این شبکه اجتماعی را زیر سوال برده است.

این شبکه اجتماعی در چند ماه اخیر به یکی از پلتفرم‌های مهم برای کارزارهای انتخاباتی در آمریکا هم بدل شده است.

چند روز پیش خبر آمد که دونالد ترامپ هم به تیک‌تاک پیوسته است.

این در حالی است که ترامپ در زمان حضور در کاخ‌سفید یکی از حامیان ممنوع شدن این شبکه اجتماعی در داخل خاک آمریکا، به دلیل نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی، بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.