کدخبر :295351 پرینت
10 خرداد 1403 - 11:37

وال استریت ژورنال: ترامپ در صورت راهیابی به کاخ سفید، ایلان ماسک را مشاور خود می‌کند

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه، اطلاع داد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، به ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین وعده داده که در صورت رسیدن به کاخ سفید وی را مشاور خود کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به گفته منابع وال استریت ژورنال، نقش دقیق ماسک هنوز معلوم نشده است و این قضیه حتی ممکن است اتفاق نیفتد، اما این دو نفر درباره راه‌هایی برای نظارت و تاثیرگذاری ماسک بر سیاست‌های مربوط به اقتصاد و امنیت مرزی گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته برخی منابع، علاوه بر این، ماسک به همراه نلسون پلتز، سرمایه‌گذار میلیاردر، به ترامپ درباره طرحی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای مبتنی بر داده‌ها به منظور جلوگیری از تقلب در رأی‌گیری توضیح دادند.

پلتز و ماسک همچنین درباره «کارزار نفوذ در محافل نخبگان» خود که در حال حاضر در جریان است به ترامپ گفتند و در جریان این کارزار ماسک و متحدان سیاسی‌اش میزبان گردهمایی رهبران قدرتمند تجاری در سراسر کشور هستند و سعی می‌کنند آنها را متقاعد کنند تا از کارزار انتخاباتی مجدد بایدن حمایت نکنند.

به گفته وال استریت ژورنال، ترامپ و ماسک تا دو سال پیش علنا به هم توهین می‌کردند، اما طی ماه‌های اخیر به هم نزدیک شده‌اند و چندین بار تلفنی صحبت کرده‌اند.

آنها درباره مهاجرت، فناوری و علم، از جمله نیروی فضایی ایالات متحده، گفت‌وگو کرده‌اند. منابع می گویند که دیدگاه‌ها و علایق مشترک آنها بیشتر شده است و ماسک مستقیماً با تلفن همراه خود با ترامپ تماس گرفته است.

منابع به وال استریت ژورنال گفته‌اند که ماسک از مسیری که آمریکا در آن افتاده، نگران است. او از «ویروس ووک» انتقاد کرده و گفته است که سیاست‌های لیبرال مبنی بر «تنوع، برابری، و مشارکت» منجر به ایجاد تفرقه در آمریکا شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.