کد مطلب: 

295344

کشف یک کارزار تولید محتوای فریبنده‌ در اینستاگرام و فیس بوک با مدیریت یک شرکت صهیونیستی

شرکت رسانه‌های اجتماعی «متا» اعلام کرد که محتوای «احتمالاً تولید شده توسط هوش مصنوعی» توسط یک شرکت صهیونیستی را یافته است که به طور فریبنده در پلتفرم‌های «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» با هدف تحسین‌ رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه منتشر می‌شود.
کشف یک کارزار تولید محتوای فریبنده‌ در اینستاگرام و فیس بوک با مدیریت یک شرکت صهیونیستی

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، به گفته متا، محتوای تولیدی فریبنده شامل نظرات تحسین‌برانگیزی درباره مدیریت جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی است که در زیر پست‌‌های سازمان‌های خبری بین‌المللی و قانون‌گذاران آمریکایی در پلت‌فرم‌های این شرکت دیده می‌شود.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی، در یک گزارش امنیتی سه‌ ماهه، اعلام کرد که این حساب‌ها با عنوان دانشجویان یهودی، آفریقایی آمریکایی، و سایر شهروندان نگران، مخاطبان در آمریکا و کانادا را هدف قرار داده‌اند.

به گفته متا، این کارزار به یک شرکت بازاریابی سیاسی مستقر در تل‌آویو، رژیم صهیونیستی مرتبط است. این شرکت مستقر در رژیم صهیونیستی به درخواست خبرگزاری «رویترز» برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

متا از حدود پنج سال پیش برخی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود کشف کرد، اما گزارش امنیتی جدید این شرکت، استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی مولد را تأیید می‌کند که بسیار گسترده است.

پژوهشگران نگران هستند که هوش مصنوعی مولد، که می‌تواند به سرعت و ارزان متن، تصاویر، و حتی صدای شبیه انسان را تولید کند، منجر به انتشار اطلاعات نادرست شود و نتایج انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال کارشناسان متا می‌گویند تصاویری که از سیاستمداران توسط هوش مصنوعی تولید شده است، هنوز در سطحی کاملا واقعی نیست و می‌توان ساختگی بودن آن را تشخیص داد.

به گفته متا، به‌رغم پیشرفت فناوری هوش مصنوعی مولد، این شرکت رسانه‌های اجتماعی نگران ایجاد اختلال و ارسال پیام‌های هماهنگ در پلت‌فرم‌های خود نیست.

با توجه به در پیش بودن انتخابات آتی در اروپا و آمریکا، متا و سایر غول‌های فناوری تحت فشار هستند تا با سواستفاده احتمالی از فناوری جدید هوش مصنوعی در این عرصه جلوگیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2024-05-30 13:35

افزودن دیدگاه جدید