کدخبر :295316 پرینت
09 خرداد 1403 - 12:57

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری امارات در کره جنوبی به‌منظور توسعه کسب‌وکارها

در سفر رییس دولت امارات به کره جنوبی، این کشور اعلام کرد که تمایل دارد از ظرفیت امارات برای سرمایه‌گذاری در توسعه کسب‌وکارها استفاده کند. در توافقی که رهبران سیاسی دو کشور در زمستان گذشته امضا کردند، امارات متعهد شد تا ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه کسب‌وکارها در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس دولت امارات متحده عربی، و یون سوک یول، رییس‌جمهوری کره جنوبی، روز چهارشنبه ۲۹ مه (نهم خرداد) توافق‌نامه‌ای جامع برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری نزدیک‌تر امضا کردند. همچنین دو طرف نسبت به کاهش شدید تعرفه‌های وارداتی متعهد شدند.

هم‌زمان با آغاز سفر یک روزه شیخ محمد به کره جنوبی، دفتر رییس‌‌جمهوری این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیوند نزدیک رهبران سیاسی فرصتی برای تعمیق و پیشبرد مشارکت‌های راهبردی در اختیار دو کشور قرار می‌دهد.

سفر رییس دولت امارات متحده عربی به کره‌ جنوبی، نزدیک به شش ماه پس از سفر یون سوک یول به ابوظبی برنامه‌ریزی شد. گفت‌وگوهای پیشین رهبران سیاسی کره جنوبی و امارات متحده عربی نیز بر موضوع‌های انرژی و دفاعی متمرکز بود.

به گزارش رویترز، کره جنوبی تمایل دارد از ظرفیت امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی استفاده کند. در توافقی که رهبران سیاسی دو کشور در زمستان گذشته امضا کردند، امارات متحده عربی متعهد شد ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه کسب‌وکارها در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

دفتر رییس‌جمهوری کره جنوبی، هم‌زمان با سفر رییس دولت امارات متحده عربی به این کشور اعلام کرد که ابوظبی همچنان بر تعهداتش طبق توافق پیشین تاکید دارد.

امارات متحده عربی، علاوه بر تعهد در زمینه توسعه کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دفاعی، انرژی هسته‌ای و انرژی خورشیدی کره جنوبی نیز اعلام آمادگی کرده بود.

اینک دو کشور، ضمن تاکید بر توافق‌نامه پیشین، برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک توافق‌نامه‌ دیگری نیز امضا کردند.

به همین ترتیب تعرفه واردات خودرو به امارات نیز طی یک دهه آینده کاهش می‌یابد و تعرفه کره‌ جنوبی بر واردات نفت خام هم برداشته می‌شود.

توافق‌نامه جدید به گونه‌ای است که اجرای آن به لغو بیش از ۹۰ درصد تعرفه‌های وارداتی دو کشور منجر خواهد شد.

علاوه بر آن، شرکت ملی نفت ابوظبی برای ساخت حداقل شش کشتی حامل گاز مایع «ال‌ان‌جی» در کره جنوبی به ارزش حدودی یک و نیم میلیارد دلار اعلام آمادگی کرد.

همچنین دو طرف چندین قرارداد تجاری و تفاهم‌نامه در زمینه‌های فناوری، تغییرات اقلیمی و مبادلات فرهنگی نیز امضا کردند.

میزان تجارت کره جنوبی و امارات متحده عربی در سال گذشته میلادی از  ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت. اکنون امارات متحده عربی یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری کره جنوبی است.

شیخ محمد در جریان سفر به کره جنوبی با مدیران برخی شرکت‌های تجاری بزرگ از جمله سامسونگ و هیوندا نیز دیدار کرد و در برخی نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز حضور یافت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.