کدخبر :295260 پرینت
08 خرداد 1403 - 11:14

سرپرست اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی: فیبرنوری استان در مقایسه با سطح کشور دارای عقب ماندگی است

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: در اجرای طرح فیبرنوری، استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سطح کشور دارای عقب ماندگی است که جبران این امر و شتابدهی به اجرای این پروژه که یک پروژه ملی و راهبردی می باشد، مستلزم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های دخیل به ویژه شهرداری های استان به شمار می رود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جلسه بررسی اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان با حضور مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات، جلیلی نژاد، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، محمد فاضلی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر و مدیران ستادی و استانی شرکت های خدمات ارتباطی رایتل و مبین نت به عنوان مجری طرح برگزار شد.

در این جلسه جلیلی نژاد، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با ارائه گزارش پیشرفت اجرای پروژه در استان گفت: در اجرای این طرح ملی استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سطح کشور دارای عقب ماندگی است که جبران این امر و شتابدهی به اجرای این پروژه که یک پروژه ملی و راهبردی می باشد، مستلزم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های دخیل به ویژه شهرداری های استان به شمار می رود.

جلیلی نژاد به مصوبات حمایت از پروژه فیبرنوری منازل و کسب ‌و‌کارها در قانون بودجه 1403 کشور اشاره وافزود: شهرداری‌‌‌ها و ادارات کل راهداری ملزم به صدور مجوزحفاری و نصب تجهیزات ظرف مدت ۱۵ روز برای اپراتورهای مورد تایید وزارت ارتباطات هستند.

روحانی نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اهمیت نظارت صحیح بر نحوه اجرای پروژه گفت: به منظور اجرای صحیح طرح طبق استانداردهای تعریف شده لازم است، اپراتور مجری یک نفر ناظر بر پیمانکاران داشته باشند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر افزایش آمار اتصال کاربران به فیبر نوری تصریح کرد: اپراتورهای مجری در طراحی های خود باید پوشش را از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.