کدخبر :294898 پرینت
30 اردیبهشت 1403 - 17:32

کارشناسان: کاربران ایرانی بجای تتر، از دیگر استیبل کوین‌ها استفاده کنند

به دنبال طرح احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها، کارشناسان توصیه می کنند که کاربران ایرانی بجای تتر، از دیگر استیبل کوین ها مانند DAI و USDC استفاده کنند. همچنین جابجایی ارز دیجیتال به کیف پول های امن، خودداری از معامله با کاربران خارجی و عدم اتصال مستقیم به صرافی های خارجی می تواند از جمله راهکارهای کاهش ریسک مسدودسازی دارایی‌ها باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طی روزهای اخیر سیتنا در خبری (لینک) از احتمال مسدودسازی حساب و دارایی کاربران ایرانی در استیبل کوین مشهور تتر (USDT) خبر داد. این موضوع در پی اعلام همکاری جدید بنیاد تتر با سایت چینالیسیس مطرح شده است.

چینالیسیس یک سایت تحلیل داده های بلاکچین است که همکاری نزدیکی با نهادهای مالی و دولتی آمریکا دارد. هدف اصلی این همکاری جدید، شناسایی و ردیابی تراکنش های مرتبط با کشورهای تحریم شده از جمله ایران عنوان شده است.

تتر یا همان USDT، یک استیبل کوین محبوب در بازارهای ارز دیجیتال است که ارزش آن معادل با یک دلار آمریکا بوده و ثابت می ماند. به همین دلیل، این ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای دلار و پول نقد در معاملات راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران، کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در کشور همچنان به خرید و فروش تتر ادامه می دهند. گزارش ها نشان می دهد تنها در 24 ساعت گذشته، بیش از 104 میلیارد تومان تتر در صرافی های داخلی جابجا شده است.

اما خطر جدی مسدودسازی دارایی کاربران ایرانی و از دست دادن سرمایه شان در تتر وجود دارد. بنابر اعلام مقامات آمریکایی، این کشور قصد دارد با بهره گیری از توانایی های چینالیسیس، تراکنش های مرتبط با ایران را شناسایی و سپس اقدام به مسدود کردن حساب و دارایی آن ها نماید.

کارشناسان توصیه می کنند کاربران ایرانی بجای تتر، از دیگر استیبل کوین ها مانند DAI و USDC استفاده کنند. همچنین جابجایی ارز دیجیتال به کیف پول های امن، خودداری از معامله با کاربران خارجی و عدم اتصال مستقیم به صرافی های خارجی می تواند از جمله راهکارهای کاهش ریسک مسدودسازی دارایی باشد.

اقدامات فشار آمریکا بر کاربران ارزهای دیجیتال در ایران ادامه دارد. پیش از این نیز آمریکا موفق شده بود تراکنش های میلیاردی را ردیابی و چند ایرانی را به دلیل انجام معاملات کوچک ارزی، تحریم کند. کارشناسان معتقدند با وجود این، هرگز نباید امکان از دست دادن دارایی را نادیده گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
1 + 10 =
به عنوان مثال. برای 1+3، 4 را وارد کنید.