کدخبر :294653 پرینت
25 اردیبهشت 1403 - 08:47

شماره 104 ماهنامه نسل چهارم منتشر شد؛ نگاه ویژه به «مزایای توسعه شبکه فیبرنوری در دنیا»

شماره‌ 104 ماهنامه‌ «نسل چهارم» به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ اردیبهشت ماه 1403 با نگاه ویژه به «مزایای توسعه شبکه فیبرنوری در دنیا» منتشر و در سراسر کشور توزیع شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، صد و چهارمین شماره ماهنامه‌ نسل چهارم به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ اردیبهشت ماه 1403 با نگاه ویژه به «مزایای توسعه شبکه فیبرنوری در دنیا» منتشر شد.

احمد نیرومند، فعال اقتصادی در سرمقاله این شماره از ماهنامه به بحث «بررسی روند توسعه استفاده از فیبرنوری در کشورهای مختلف» پرداخته است.

دکتر داوود ادیب، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در بخش دیگری از این سرمقاله به موضوع «نقش محصولات بومی صنعت فاوا در ارتقاء امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی کشور» پرداخته است.

نیما نامداری، کارشناس اقتصادی در یادداشت ماه شماره 104 ماهنامه نسل چهارم موضوع «استارت‌آپ‌ها؛ ‌مهمان ناخوانده اقتصاد کشور» را مورد بررسی قرار داده است.

علیرضا ماهیـار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در یادداشت ویژه این شماره از ماهنامه نسل چهارم به موضوع «خلق ثروت با هوش مصنوعی مولد» پرداخته است.

«پوشش نیازمندی‌های پهنای باند بالا با فیبرنوری» موضوع دیگری است که در گام نخست این شماره از ماهنامه به آن پرداخته شده است.

در کنکاش شماره 104 ماهنامه نسل چهارم موضوع «نقش شهردارى‌ها در ایجاد زیرساخت‌هاى فناورى و تسهیل دسترسى شهروندان به خدمات» مورد بررسی قرار گرفته است.

«در سایه توسعه شبکه فیبرنوری؛ ۱۰ کشور با سریعترین اینترنت در سال ۲۰۲۴» عنوان مقاله این شماره از ماهنامه است.

در داخل گود شماره 104 ماهنامه نسل چهارم موضوع «مزایای شبکه فیبرنوری نسبت به کابل مسی» مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش ماه این شماره ماهنامه به موضوع «چشم‌انداز آینده با اینترنت فیبرنوری؛ از سرعت و امنیت بالا تا سازگاری با محیط زیست» پرداخته است.

سایر بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه مشتمل بر گام نو، زیر ذره بین، گزارش ویژه، یک گام به جلو، بازار، آنسوی مرزها و بخش انگلیسی می‌باشد که می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را در ذیل ببینید.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.