دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: صنایع خلاق در رسانههای نوین جایگزین ابزار سنتی شده اند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گاهی از رسانه های اینترنت پایه استفاده می کنیم اما روش تولید محتوا، همان روش سنتی است، صنایع خلاق در رسانه های نوین جایگزین آن ابزار سنتی شده اند و امروز هم باید برای رساندن تئوری های علمی از صنایع خلاق در رسانه های نوین استفاده کنیم.
به گزارش سیتنا، حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با بیان اینکه مجموعه دانشگاه صداوسیما و دانشکده دین ورسانه در قم، در تربیت نیرو و تولید اندیشه و مفاهیم علمی و دینی موفق بودهاند، بیان داشت: در 25 سال پیش و زمان شکل گرفتن مباحث مرتبط با دین و رسانه کسی باور نمیکرد چنین ظرفیتی پدید خواهد آمد اما امروز فضلای بزرگی تربیت شده که محقق و پژوهشگر هستند و من آثار علمی این دانشکده را مشاهده کردم.
وی با بیان اینکه در فلسفه دین و فلسفه فرهنگ پرسش مهمی در زمینه نسبت بین دین و فرهنگ مطرح است، بیان داشت: کل علوم از سنخ دانش که بخشی از فرهنگ شناخته میشود، هستند. از نظر من دین با فرهنگ تساوی دارند بنابراین باید از مقوله مذکور به مقوله فرهنگ اسلامی رسیده و سپس نسبت آن را با رسانه های نوین سنجید. آیا رسانه های نوین صرفا یک ابزار هستند که مانند روزنامه و مجلات سابق عمل می کنند یا تفاوت های عمیق تری وجود دارد؟
خسروپناه با بیان اینکه کارویژه رسانه «ایصال الی المطلوب» است، بیان داشت: کار روابط عمومی نشر خبر است و گاهی رسانهها کار روابط عمومی را انجام می دهند، اما رسانهها باید پیام را به جان برسانند. گاهی از رسانه های اینترنت پایه استفاده می کنیم اما روش تولید محتوا، همان روش سنتی است. صنایع خلاق در رسانه های نوین جایگزین آن ابزار سنتی شده اند و امروز هم باید برای رساندن تئوری های علمی از صنایع خلاق در رسانه های نوین استفاده کنیم.
وی با تمجید از همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» بیان داشت: با توجه به غرض این همایش حکیمانه، باید ببینیم چگونه و با چه فناوری های نرمی می توان تئوری فرهنگ دینی و الگوی حکمرانی فرهنگ دینی را با رسانه نوین به جان مخاطب برسانیم. پس از مشخص شدن تئوری، محصول همایش باید به الگوی حکمرانی فرهنگ دینی و سپس به فناوری نرم رساندن الگو به جان مخاطب، دست پیدا کنیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید