راهاندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف مرکز مازندران
رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران از ارتباط مستقیم بازرسی اتاق اصناف با مردم در بدنه بازار با راه اندازی سامانه بررسی شکایات مردمی خبر داد.
به گزارش سیتنا، تورج ایمانی گفت: در اواخر سال گذشته توافقنامهای میان وزارت جهاد کشاورزی با اتاق اصناف ایران امضا شد که نظارت و بازرسی های صنفی از جمله کالاهای اساسی و دیگر کالاهای تنظیم بازاری بر عهده اتاق اصناف گذاشته شد.
به گفته وی پیرو این توافقنامه، این ایده در اتاق اصناف مرکز مازندران شکل گرفت که برای شکلگیری بهتر روند نظارت و بازرسی، مستقیما با مردم ارتباطی ایجاد شود که برای عملیاتی شدن آن سامانه ارتباطات مردمی را از شب عید و آغاز ماه مبارک رمضان راه اندازی کردیم تا مردم به راحتی بتوانند با بازرسی اتاق اصناف در ارتباط باشند و گزارشات خودشان را اعلام کنند.
ایمانی با بیان اینکه ارتباط مستقیم مردم با اتاق اصناف موجب میشود تا پیگیریها سرعت بگیرد، تأکید کرد: در بسیاری از موارد گزارشات مردمی را به صورت ارشادی با واحدهای صنفی پیگیری و حل و فصل میکنیم چون معتقدم ارتباط اتاق اصناف با بازار یک ارتباط معنوی و دو سویه است و با تذکرات تلفنی یا حضوری شاهد حل مشکل هستیم . در برخی موارد نیز نیازمند بازرسی و تذکر میدانی بوده و حتی به برخورد قانونی و صنفی هم منجر میشود اما بنای کار برتذکرات ارشادی است که خوشبختانه در نود درصد موارد دغدغه مردم رفع میگردد و گاه همان افرادی که گزارش داده در تماس با مرکز ارتباطات از پیگیری ها و رفع مشکل تشکر می کنند.
تورج ایمانی افزود: این سامانه ارتباطی با استقبال فراوان مردمی روبرو شد و از آن جهت که به عنوان پل ارتباطی با واحدهای صنفی فعالیت میکند یک رضایت دو سویه را شاهد هستیم.
ایمانی در پایان با تاکید بر نقشآفرینی اتاق اصناف در روند نظارتها گفت: اعتقاد دارم اگر در بسیاری از موارد، نظارت و امور اصناف بر اصناف واگذار شود، بدون تردید دغدغه مردم و حتی مسئولان نیز مرتفع شده و شاهد نقش آفرینی بیشتر اتاق ها در سراسر کشور خواهیم بود . چون در واقع مسائلی که مردم با واحدهای صنفی دارند یک مشکل صنفی است و در شرایط فعلی جامعه در بیشتر موارد صلاح نیست ، با برخورد و جریمه با آن روبرو شد و اتاق اصناف به عنوان متولی بازار بهترین گزینه برای حل و فصل این مسائل است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید