تردد تاکسیهای پرنده در آسمان بریتانیا از دو سال دیگر
به دنبال تلاش برای استقبال از فناوری، یک طرح دولتی که بخشی از «برنامه عملیاتی آینده پرواز» وزارت ترابری بریتانیا است، پیشنهاد داده که اولین تاکسیهای پرنده شاید از سال ۲۰۲۶ وارد آسمان بریتانیا شوند.
به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، در راستای تلاش برای استقبال از فناوری که «زمانی محدوده به حیطه علمیتخیلی بود»، یک طرح دولتی پیشنهاد داده است که اولین تاکسیهای پرنده شاید از سال ۲۰۲۶ وارد آسمان بریتانیا شوند.
این طرحهای پیشنهادی بخشی از «برنامه عملیاتی آینده پرواز» وزارت ترابری بریتانیا است. در چارچوب این طرحهای پیشنهادی، تاکسیهای پرنده بدون راننده نیز ممکن است در شش سال آینده به واقعیت تبدیل شوند.
این «نقشه راه» به معنای پذیرش فناوری است که تا سال ۲۰۳۰، میتواند ۴۵ میلیارد پوند به اقتصاد کشور کمک کند.
آنتونی براون، وزیر هوانوردی و فناوری بریتانیا، گفت: این طرحها حوزه ترابری را متحول خواهد کرد.
او گفت: «فناوری پیشرفته باتری حوزه حملونقلی را که امروز میشناسیم متحول خواهد کرد. این طرح اطمینان حاصل خواهد کرد که ما زیرساخت و مقررات مناسب را داریم تا آن را به واقعیت تبدیل کنیم.»
«از تاکسیهای پرنده گرفته تا پهپادهای خدمات اضطراری، ما اطمینان حاصل میکنیم که بریتانیا در خط مقدم این تغییر چشمگیر حوزه ترابری قرار داشته باشد و زندگی مردم را بهبود بخشد و اقتصاد را تقویت کند.»
این طرحهای پیشنهادی همچنین به پهپادها اجازه خواهد داد فراسوی خط دید چشمی (BVLOS) پرواز کنند، تا این بخش گسترش پیدا کند، بدون اینکه آسمان برای سایر هواگردها محدود شود.
این طرحها همچنین در نظر دارند با ترسیم نحوه عملکرد فرودگاههای کوچک بهعنوان محل فرود هواگردهای برقی عمودپرواز (که با نام عمودبرخاست و عمودفرود برقی یا هواگرد ئیویتول (eVTOL) شناخته میشوند)، آنها را دوباره احیا کنند.
این طرحها استانداردهایی برای بهبود امنیت پهپادها ایجاد میکنند تا ایمنی عمومی را ارتقا دهند و شیوههایی را مدنظر دارند که مشارکت جوامع و مسئولان محلی را جلب کنند تا آنها بتوانند از منافع اجتماعی و اقتصادی احتمالی بهرهمند شوند.
این برنامه عملیاتی در حالی اعلام شد که براون قرار است از ورتیکال ائروسپیس (Vertical Aerospace) در بریستول بازدید کند. یکی از شرکتهای بریتانیایی سازنده تاکسیهای پرنده که در حال حاضر در فرایند کسب مجوز از سازمان نظارت و ارزیابی شرکتها و خطوط هواپیمایی کشوری (CAA) قرار دارند.
استیون فیتزپاتریک، بنیانگذار و مدیرعامل ورتیکال ائروسپیس، گفت: «با همکاری دولت و بخش تجاری، میتوانیم از مزایای عظیم اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی پرواز بدون انتشار کربن در سطح جهان بهرهمند شویم.»
سوفی اوسالیوان، رئیس بخش ایمنی و نوآوری آینده سیایای، گفت: «صنعت هوانوردی در آستانه انقلاب بعدی قرار دارد که احتمالا بزرگترین پس از اختراع موتور جت است.»
«پهپادها، ئیویتول، و سایر وسایل نقلیه گوناگون این پتانسیل را دارند که گزینههای ترابری را برای همیشه تغییر دهند.
«نقش ما در آینده روشن هوانوردی این خواهد بود که پیشرفتهای فناوری را ممکن سازیم و حمایت نظارتی را فراهم کنیم، و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که تمام اشکال فناوری هوانوردی جدید از همان استاندارد ایمنی بالای هوانوردی سنتی برخوردار باشند.»
در سازمان خدمات ملی سلامت (NHS)، اسکایفرر (Skyfarer)، ارائهدهنده خدمات پهپادی، با بیمارستانهای دانشگاهی کاونتری و واریکشر اناچاس تراست و مدیکال لجستیکس یوکی همکاری میکند تا استفاده از پهپاد برای تحویل ایمپلنتهای جراحی (درونکاشت) و نمونههای پاتولوژی از جایی به جای دیگر را آزمایش کنند، که زمان تحویل را تا ۷۰ درصد کاهش میدهد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید