کدخبر :291901 پرینت
15 اسفند 1402 - 09:28

10 دلیل برای سفر به آفریقای جنوبی؛ از حیات وحش این کشور چه می دانید؟

اگر این امکان را داشتیم که از تمام مردم دنیا درمورد رویاهایشان بپرسیم، احتمالاً می‌توانستیم رویای سفر به آفریقای جنوبی را در لیست دور و دراز آرزوهای بسیاری از آن‌ها ببینیم.

متن خبر

گزارش آگهی/ اگر این امکان را داشتیم که از تمام مردم دنیا درمورد رویاهایشان بپرسیم، احتمالاً می‌توانستیم رویای سفر به آفریقای جنوبی را در لیست دور و دراز آرزوهای بسیاری از آن‌ها ببینیم. هرچند در گذشته‌های نه چندان دور سفر به آفریقا کاری محال به نظر می‌آمده اما امروزه دیگر سفر به این پهنۀ وسیع در دسترس افراد بیشتری قرار گرفته و تور آفریقای جنوبی یکی از پرطرفدارترین تورها در میان گردشگران سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

1. با دوچرخه یا تله‌کابین به دل کوه تیبل ماونتین سفر کنید!

تیبل ماونتین زیباترین جاذبۀ طبیعی آفریقای جنوبی است که اگر آن را نبینید، سفرتان به این کشور ناقص خواهد ماند. این کوه که بر شهر کیپ تاون، اقیانوس و کوهستان مشرف است در سال 2011 به عنوان یکی از عجایب هفتگانۀ دنیای جدید انتخاب شد. در سفر به آفریقای جنوبی و شهر کیپ تاون امکان بازدید از این کوه با دوچرخه یا تله‎‌کابین برای شما فراهم خواهد بود.

2. بازدید از پنگوئن‌ها در ساحل بولدرز

بولدرز تنها ساحل جهان است که پنگوئن‌های آفریقایی در آن سکونت دارند. با بازدید از این ساحل علاوه بر امکان دیدار با پنگوئن‌های پاسیاه که گونه‌ای در حال انقراض هستند، می‌توانید از پیک‌نیک و شنا در آب‌های تمیز هم لذت ببرید.

3. در کرانۀ هرمانوس به تماشای نهنگ‌ها بروید

خلیج «والکر» یکی از جاذبه‌های کرانۀ «هرمانوس» است که هر سال میزبان نهنگ‌های بیشماری است که برای به دنیا آوردن فرزند به آنجا می‌آیند. گردشگرانی که به خلیج والکر آفریقای جنوبی سفر می‌کنند علاوه این‌که می‌توانند با قایق تا نزدیکی محل حضور نهنگ‌ها بروند، می‌توانند از بالای صخره‌ها نیز به تماشای این جلوۀ زیبای هستی بنشینند. جلوه‌ای که تماشای آن در نقاط کمی از کرۀ زمین امکانپذیر است.

4. همراه با کوسه‌ها شنا کنید

شاید جالب باشد که بدانید 98 گونه کوسه در آب‌های اطراف آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند که 40 گونه از آن‌ها بومی آب‌های اطراف کیپ تاون هستند. این نکته زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید با سفر به آفریقای جنوبی و در بازدید از کیپ تاون می‌توانید وارد یک قفس محافظ شوید و با حضور اساتید باتجربه‌ای که شما را همراهی می‌کنند  همراه با کوسه‌ها شنا کنید.

6. تجربۀ نوع جدیدی از کمپینگ در استان لیمپوپو

علی‌رغم جذابیت‌های زیادی که کمپ کردن در طبیعت دارد، اما به دلیل برخی از سختی‌ها ممکن است این کار برای همه شدنی نباشد. خبر خوش این که در سفر به استان لیمپوپو آفریقای جنوبی می‌توانید به دهکدۀ دی-آفریکه در فاصلۀ دو ساعته با ژوهانسبورگ بروید و در چادرهای لوکس اقامت کنید. بدین ترتیب هم از مزایای تماس با طبیعت برخوردار می‌شوید و هم از دردسرهای کمپینگ فرار می‌کنید.

7. بازدید از حیوانات وحشی در زیستگاه طبیعی‌شان

آیا تا به حال یک شیر را از نزدیک دیده‌اید؟ منظورم آن شیرهای محبوس در قفس‌های بدبوی باغ وحش با آن چشمان خسته و غمگین نیست. با سفر به آفریقای جنوبی با کمتر از یک ساعت رانندگی از مقصد ژوهانسبورگ به پارک ملی کروگر خواهید رسید. این پارک زیستگاه طبیعی بیش از 600 گونۀ جانوری است که مشهورترین آن‌ها شیر است.

[node:title]

8. بازدید از موزۀ مشهور آپارتاید

احتمالا اولین چیزی که با شنیدن نام آفریقای جنوبی به ذهنتان رسیده باشد نام نلسون ماندلا است. واقعیت این است که این کشور مهد مردان زیادی مانند اوست که با بازدید از موزۀ آپارتاید می‌توانید با شماری از آن‎‌ها آشنا شوید. با بازدید از این موزه  علاوه بر این‌که با بخشی از تاریخ پرماجرای سیاست و استعمار در این بخش از جهان آشنا می‌شوید، نوعی احساس همدلی با افرادی که دوران آپارتاید زندگی کرده‌اند نیز خواهید داشت.

9. بازدید از روستای رنگین کمانی و منحصربه‌فرد لسدی

طبق تجربۀ گردشگران، اقامت در روستای لسدی یکی از بهترین بخش‌های سفر به آفریقای جنوبی بوده است. در بدو ورود به این روستا رئیس قبیله به استقبالتان خواهد آمد و شما را تا رسیدن به اقامتگاهتان همراهی خواهد کرد. پس از آن یک فرد محلی به عنوان راهنما با شما همراه خواهد شد و شما را با غذا، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی این روستا آشنا خواهد کرد.

10. به صرفه بودن هزینه‌های سفر در مقابل تجربه‌ی ارزشمند

یکی از بزرگترین محاسن سفر به آفریقای جنوبی به صرفه بودن اقتصادی این سفر است. شما با سفر به این کشور، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، در اقامتگاه‌های مناسب بمانید و از بهترین خدمات استفاده کنید. علاوه بر آن هزینۀ خوراک و تفریحات نیز در این کشور نسبت به جاهای دیگر بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

رزرو تور آفریقای جنوبی از نهال گشت

اگر تصمیم گرفتید که آفریقای جنوبی را به عنوان مقصد بعدی سفرتان انتخاب کنید و به دنبال استفاده از تجربۀ سفر افرادی هستید که پیش از این به این منطقه سفر کرده‌اند، به سراغ شرکت نهال گشت بروید و علاوه بر استفاده از راهنمایی مشاوران سفرتان را بهترین تورهای آفریقای جنوبی که توسط این شرکت برگزار می‌شود برنامه‌ریزی کنید. برای برقراری ارتباط با شماره 026۱۸۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس nahalgasht.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.