کد مطلب: 

291659

گزارش نگران‌کننده استفاده نوجوانان آلمانی از شبکه‌های اجتماعی

براساس یک پژوهش، میزان استفاده کودکان و نوجوانان در آلمان از شبکه‌های اجتماعی پس از دوران کرونا نگران‌کننده است؛ شمار ۱۰ تا ۱۷ ساله‌هایی که احتمالا معتاد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی شده‌اند ۳۶۰ هزار نفر گزارش شده است.
 نوجوانان آلمانی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، از دوران همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون میزان استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک در بسیاری از نقاط جهان از جمله در آلمان به شدت افزایش یافته است.

این افزایش به حدی بوده است که خطر اعتیاد افراد زیر ۱۸ سال به استفاده غیرمتعارف از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌‌های اجتماعی به یک نگرانی جدی در جامعه تبدیل شده است.

بر اساس نتایج منتشر شده یک مطالعه علمی که به سفارش شرکت بیمه درمانی DAK و بیمارستان دانشگاه هامبورگ-اپندورف انجام شده است، حجم استفاده مشکل‌ساز از رسانه‌های دیجیتال در بین کودکان و جوانان پس از بحران کرونا همچنان در آلمان گسترده است. 

نتایج این تحقیقات حاکی از آن هستند که تقریباً یک‌چهارم از افراد ۱۰ تا ۱۴ ساله در این کشور (جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) به "میزان خطرناکی" از شبکه‌های اجتماعی مانند اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و ویدیویی استفاده می‌کنند.

این آمار سه برابر آمار بدست‌آمده در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع همه‌گیری کروناست.

همچنین گزارش شده است که آمار فعلی در مقایسه با آماری که در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ ثبت شده است همچنان رو به افزایش است.

به گفته آندریاس استورم، رئیس شرکت بیمه درمانی DAK شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند.

او همچنین تاکید می‌کند که در این مورد "نیاز به آگاه‌سازی‌های بیشتر در مورد جذابیت و خطرات ناشی از استفاده اینستاگرام یا تیک‌تاک از طریق راه‌اندازی کارزارهای مربوط به امور پیشگیری و همچنین ارائه خدمات کمکی بیشتری برای افراد آسیب‌دیده است."

گفته شده است که میزان استفاده خطرناک از شبکه‌‌های اجتماعی به معنای استفاده مکرر و طولانی‌مدت از این ابزارها است که همچنین پیامدهای مضر برای سلامت جسمی یا روانی را افزایش می‌دهد.

یکی از پیامدهای احتمالی این معضل ایجاد اختلالات شدید در زندگی خانوادگی و امور اجتماعی به ویژه در عرصه آموزش و کار عنوان شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-02-28 11:56

افزودن دیدگاه جدید