کدخبر :290953 پرینت
22 بهمن 1402 - 10:11

تحقیقات جنایی درباره جعل هویت دیجیتالی بایدن توسط هوش مصنوعی

دادستان کل نیوهمپشایر از آغاز تحقیقات جنایی درباره یک شرکت مستقر در تگزاس خبر داد که گفته می‌شود پشت هزاران تماس تلفنی هوش مصنوعی برای جعل هویت دیجیتالی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در آستانه مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بوده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از واشینگتن پست، جان فورمِلا، دادستان کل نیوهمپشایر در جریان یک کنفرانس خبری گفت که دفتر وی نامه‌ای به شرکت مخابراتی «لایف کور» ارسال کرده و به آن دستور داده تا فوراً از «نقض قوانین ایالتی علیه سرکوب رأی‌دهندگان در انتخابات» دست بردارد.

یک کارگروه چند-ایالتی نیز در حال آماده شدن برای ارائه دعوای حقوقی علیه این شرکت است، و کمیسیون ارتباطات فدرال به کمپانی «لینگو تلکام» دستور داده است تا تماس‌های رباتیک غیرقانونی با رای‌دهندگان را متوقف کند. این کمپانی مستقر در تگزاس تماس‌های جعلی خودکار با محوریت بایدن را انجام داده است.

فورملا گفت که این اقدامات به منظور اطلاع‌رسانی درباره این موضوع بوده است که نیوهمپشایر و سایر ایالت‌ها در صورتی که متوجه شوند از هوش مصنوعی برای مداخله در انتخابات سوءاستفاده شده است، اقدامات شدید خواهند کرد.

دادستان کل خاطیان بالقوه را تهدید کرد و گفت: «این کار را نکنید. اگر کردید، ما با هم تحقیق می‌کنیم، و با شرکای خود در سراسر کشور برای یافتن شما همکاری می‌کنیم، و هر گونه اقدام قانونی که در دسترس ما باشد علیه شما انجام می‌دهیم. اعمال شما عواقب ناخوشایندی برای‌تان خواهد داشت.»

به گفته واشینگتن پست، در جایی که ابزارهای پیشرفته‌ هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی برای مداخله در انتخابات از طریق صدا، تصویر، و حتی ویدیوهای جعلی از نامزدها ایجاد و آب را گل‌آلود می‌کنند، اعلامیه دادستان کل نیوهمپشایر چالش جدیدی برای قانونگذاران ایالتی ایجاد می‌کند.

تحقیقات جنایی بیش از دو هفته پس از انتشار گزارش‌های تماس‌های خودکار تلفنی با صدای جعل‌شده بایدن توسط هوش مصنوعی آغاز شد، و هدف آن جلوگیری از گسترش جعل هویت دیجیتالی در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیش روست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.