کدخبر :289817 پرینت
21 دی 1402 - 09:26

آغاز ثبت‌نام در آزمون رادیوآماتوری

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری از آغاز ثبت‌نام آزمون رادیوآماتوری مبتدی (درجه 3) و عمومی (درجه 2) سال 1402 تا پایان دی ماه خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایرج مکرمی با اشاره به ماده 47 آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری) گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون و دریافت گواهی‌نامه رادیوآماتوری در هر دو سطح مبتدی و عمومی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی میز خدمت، ارایه مجوزهای رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیوآماتوری پس از مطالعه شرایط و نحوه برگزاری آزمون تا 30 دی ماه جاری برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

وی افزود: به منظور آشنایی متقاضیان با سامانه برگزاری آزمون رادیوآماتوری، امکان حضور در آزمون آزمایشی در تاریخ یازدهم بهمن ماه جاری پیش‌بینی شده است که قبولی یا عدم قبولی در آن تاثیری در نتیجه آزمون نهایی ندارد.

مکرمی درباره نحوه برگزاری آزمون آزمایشی اظهار کرد: لینک ورود به سامانه برگزاری آزمون آزمایشی، دهم بهمن ماه برای واجدین شرایط شرکت در آن آزمون ارسال می‌شود. پشتیبانی سامانه در بازه زمانی 9 صبح تا 13 بعدازظهر همان روز با شماره تماس‌های 89661507 و 89661504 آماده پاسخگویی به متقاضیان است.

مدیرکل صدور پروانه رادیویی تصریح کرد: آزمون اصلی رادیوآماتوری همزمان با دهه فجر، در تاریخ هفدهم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

وی درباره محتوای آزمون رادیوآماتوری گفت: آزمون رادیوآماتوری در دو بخش آزمون تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه "مقررات"، "مدارات الکترونیکی - مخابرات"، "انتشار امواج" و "رادیوآماتوری" و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.