کدخبر :289426 پرینت
10 دی 1402 - 15:56

ببینید| وزیر ارتباطات: اپراتورها موظف به هزینه‌کرد افزایش درآمد در بخش توسعه شبکه هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه‌های اینترنت از سال ۹۶ تا کنون دست نخورده بود، شبکه را بخش خصوصی و اپراتورها توسعه می‌دهند، ما سمت مردم هستیم و از اپراتورها می‌خواهیم که کیفیت را افزایش دهند، اما اپراتورها اعلام می‌کنند که دخل و خرجشان با یکدیگر همخوانی ندارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در جریان شصت و ششمین برنامه پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: تعرفه‌های اینترنت از سال ۹۶ تا کنون دست نخورده بود، شبکه را بخش خصوصی و اپراتورها توسعه می‌دهند، ما سمت مردم هستیم و از اپراتورها می‌خواهیم که کیفیت را افزایش دهند اما اپراتورها اعلام می‌کنند که دخل و خرجشان با یکدیگر همخوانی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: سرمایه‌گذاری اپراتورها از سال ۹۶ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بوده است الان به حدود ۳۰۰ میلیون دلار یعنی تا یک پنجم کاهش یافته است. این موضوع برای صنعتی که باید دائم به روز باشد مناسب نیست.

وی، بیان کرد: بخش خصوصی برای سرپا نگه داشتن شبکه‌ که روز به روز زندگی مردم به آن وابسته‌تر می‌شود، نیاز به منابع و سرمایه‌گذاری دارد.

زارع پور، اشاره کرد: افزایش سود اپراتور برای ما موضوعیت ندارد اگرچه این صنعت باید سودآور باشد که سرمایه‌گذار در آن هزینه کند.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.