کدخبر :289307 پرینت
07 دی 1402 - 15:07

محبوب‌ترین فوتبالیست‌های زن دنیا در فضای مجازی (+تصاویر و اینفوگرافی)

لیست محبوب‌ترین فوتبالیست‌های زن دنیا در اینستاگرام اعلام شد که آلیشا لمان در راس آن‌ها قرار دارد.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، عده‌ای از مشهورترین افراد جهان که در شبکه‌های اجتماعی دنیا از جمله اینستاگرام دنبال‌کننده‌های بسیاری دارند، فوتبالیست‌ها هستند.

این ورزشکاران به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم برقرار می‌کنند و البته به دلیل محبوبیتی که ورزش فوتبال در سطح جهان دارد، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کنند.

در ادامه این گزارش تصمیم داریم که پنج فوتبالیست زن برتر اینستاگرام بر اساس تعداد فالوئر یا همان دنبال‌کنندگان را به شما معرفی کنیم.

[node:title]

آلیشا لمان

[node:title]

آلیشا لمان، فوتبالیست سوئیسی با ۱۲.۸ میلیون فالوور از الکس مورگان آمریکایی پیشی گرفت و رسما به پر دنبال‌کننده‌ترین فوتبالیست زن جهان در اینستاگرام تبدیل شد.

فالوورهای اینستاگرام این ستاره فوتبال از سال گذشته تاکنون بیش از ۷۵ درصد رشد داشته و از مشهورترین ورزشکار سوئیسی، راجر فدرر نیز جلو زده است.

او از سنین پایین در لیگ برتر فوتبال زنان انگلیس و تیم‌هایی چون وست‌هم و اورتون سابقه بازی داشته و هم‌اکنون عضو تیم زنان استون ویلا است.

لمان ۲۴ ساله علاوه بر بازی در پست مهاجم باشگاه استون ویلا به‌عنوان یک اینفلوئنسر نیز فعالیت دارد. با این حال خود اعتراف کرد برخی مردم فقط شبکه‌های اجتماعی او را دنبال می‌کنند و حتی نمی‌دانند که او یک بازیکن فوتبال است. او تاکنون در کمپین‌های مختلف عضویت داشته و اطلاع رسانی‌های زیادی درباره قلدری آنلاین و سایر مسائلی که بازیکنان فوتبال با آن روبرو هستند انجام داده است.

علاوه بر این، آلیشا در تیک‌تاک هم ۸ میلیون فالوور دارد، بنابراین او یکی از ورزشکاران پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی در دنیا به حساب می‌آید.

الکس مورگان

[node:title]

الکس مورگان مهاجم باشگاه سن دیگو ویو در اینستاگرام با داشتن ۱۰ میلیون دنبال‌کننده به دومین فوتبالیست زن محبوب جهان تبدیل شده است.

الکس مورگان ۳۳ ساله علاوه بر این که سال‌ها در زمین فوتبال درخشیده، به نظر می‌رسد که در خارج از زمین فوتبال نیز فعالیت خوبی دارد.

مورگان که تجربه دو قهرمانی متوالی جام جهانی با تیم ملی زنان آمریکا را دارد، در تیک‌تاک حدود ۴۱۷ هزار دنبال کننده دارد اما در اینستاگرام بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده دارد.

آنا مارکوویچ

[node:title]

آنا مارکوویچ، مهاجم کروات باشگاه گراس‌هاپرز سوئیس که به زیباترین فوتبالیست جهان مشهور شده، در رتبه سوم لیست محبوب‌ترین فوتبالیست‌های زن دنیا در اینستاگرام قرار دارد.

خود آنا مارکوویچ در حال حاضر ۲.۸ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

این فوتبالیست ۲۳ ساله، دوران حرفه‌ای خود را از باشگاه اف‌سی زوریخ آغاز و در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به تیم ملی فوتبال کرواسی دعوت شد.

آنا مارکوویچ علاوه بر عملکرد خود در زمین بازی در سطح باشگاهی و بین‌المللی، به لطف حضور خود در شبکه‌های اجتماعی و داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده به شهرتی قابل قبول دست یافته است.

الکسیا پوتیاس

[node:title]

الکسیا بوتیاس، هافبک ۲۹ ساله بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که فاتح توپ طلا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شده، با ۲.۷ میلیون دنبال‌کننده در جایگاه چهارم قرار گرفت.

الکسیا پوتیاس حالا سرشناس‌ترین فوتبالیست زنی است که به قله موفقیت در این رشته ورزشی رسیده است.

پوتیاس علاوه بر کسب توپ طلا، به عنوان بهترین بازیکن زن یوفا هم انتخاب شده است.

پوتیاس با وجود اینکه فقط ۲۸ سال دارد، از سال ۲۰۱۲ مهره کلیدی تیم اصلی بارسلونا بوده و بیش از ۳۷۰ مرتبه برای این تیم به میدان رفته است. از نظر بیشترین تعداد بازی‌های انجام شده در تاریخ رتبه چهارم را دارد و پشت سر ملانی سرانو، مارتا اونزو و بازیکن منچسترسیتی ویکی لوسادا ایستاده است. با زدن بیش از ۱۵۰ گل، پوتیاس بعد از هرموسو دومین گلزن برتر باشگاه هم به شمار می‌رود.

پوتیاس علاوه بر اینکه ستاره بارسلوناست، با بیش از یکصد بازی ملی برای تیم ملی زنان اسپانیا مهره حائز اهمیتی برای آنها محسوب می‌شود. او تاکنون در سه رقابت بزرگ حضور داشته و به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ اسپانیا انتخاب شده است.

مارتا

[node:title]

مارتای برزیلی با ۲.۵ میلیون دنبال‌کننده در جایگاه پنجم قرار گرفت. او یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان است و از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار به عنوان بهترین بازیکن دهه اول قرن بیست و یکم انتخاب شد.

این بازیکن برزیلی تاکنون ۶ بار بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است. مارتا با ۱۷ گل در مسابقات جام جهانی، به عنوان برترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی مردان و زنان معرفی شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.