کدخبر :289245 پرینت
06 دی 1402 - 10:10

سخنگوی دولت: وزیر ارتباطات درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را داده است

سخنگوی دولت گفت: رویکرد دولت افزایش سرعت و کیفیت و آزادی کامل سایت­‌ها در چارچوب قانون است؛ همچنین وزیر ارتباطات درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری، مبنی بر این‌که رییس‌جمهور دستور رفع محدودیت فصای مجازی را داده‌اند اما وزیر بارها گفتند به من ارتباطی ندارد و از شورای عالی فضای مجازی بپرسید، پیگیری این دستور رئیس جمهور به کجا رسیده؟ گفت: رویکرد دولت بارها تاکید و اعلام شده است؛ افزایش سرعت، کیفیت اینترنت و آزادی کامل شبکه‌ها و سایت‌ها در چارچوب قانون مدنظر است. یعنی ایجاد شرایط بهره‌مندی حداکثری مردم کشور عزیزمان از فضای مجازی در چارچوب قانون. یعنی ضوابط به گونه‌ای وجود داشته باشد که منافع حداکثری در چارچوب قانون قابل حصول و وصول باشد که هم قانون تأمین شود و هم تکالیف شهروندی و ملی اجرایی شود و هم قابلیت حمایت ازحقوق مردم وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: طبیعتاً مردم از حاکمیت انتظار دارند اگر تجاوزی به حقوق آنان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی صورت گیرد، دولت و حاکمیت بتواند استیفای حقوق شهروندان را داشته باشند. با همین رویکرد کلان رئیس‌جمهور به مرکز فضای مجازی دستور دادند که بازنگری در رویه، ضوابط، اقدامات و رویکردها را مدنظر قرار دهند، اقداماتی هم در این مرکز انجام شده است که هرچه سریع‌تر باید در دستور کار  شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد تا تصمیم‌گیری نهایی شود.

وی افزود: در خصوص محدودیت در صلاحیت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که در دادستانی کشور با حضور نمایندگانی از دولت و سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار دارد، رویه و رویکرد این دولت این گونه بوده اگر جایی تخلفی از قانون صورت می‌گیرد، خطا اصلاح شود نه اینکه مسدودسازی انجام شود. رویکرد پلتفورم اعلام شده همان راهکارهای متداول در جوامع اروپایی باشد. طبیعتاً اگر تجاوزی به حقوق فردی صورت گیرد، نماینده حقوقی مستقر آن شرکت قابل دسترس است و امکان استیفای حقوق وجود دارد. لذا رویکرد این دولت این بوده و مکاتباتی هم صورت گرفته تا امکان استیفای حقوق مردم و امکان فعالیت در چارچوب قانون مثل همه ملت‌ها وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت با جدیت پیگیر بوده، نه تنها این موارد برخی موارد دیگر هم بوده است، دولت از کارگروه تعیین مصادیق درخواست بازنگری داشته است برخی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده است. به طور مثال در مورد گوگل پلی تاکنون دو بار درخواست داشته است که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به نتیجه نرسیده است. ما معتقدیم فضای مجازی باید فضایی برای تسهیل کسب و کارها، آگاهی و آزادی بیان باشد و با این رویه هم پیش می‌رویم و با تمام توان در این مسیر پیش رفته و می‌رویم.

اولویت تأمین ارز برای واردات خودرو، با خودروهای هیبریدی است

سخنگوی دولت در ادامه درباره اینکه کدام دستگاه‌ها درباره رفع آلودگی هوا ترک فعل کردند گفت: در جهت اجرای هوای پاک در این دولت اقدامات متعددی صورت گرفته است که از جمله می‌توان حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها اشاره کرد. چرا که برای تأمین ارز حوزه واردات خودرو، اولویت با خودروهای هیبریدی و تأمین فناوری برای آن است. پیش از این، ایستگاه شارژ خودرو برقی در سطح شهر یا کلان‌شهرها نبود، ولی در دولت سیزدهم فقط در تهران بیش از ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی فعال شده است تا زیرساخت‌های لازم برای بهره‌وری در این حوزه فراهم شود. طبق دستور رییس‌جمهور استانداران در سطح استانی پیگیر این بخش در حوزه اجرای خود هستند و در سطح ملی، معاون اجرایی رییس‌جمهور مکلف شدند علاوه بر نظارت و پیگیری، گزارشی درباره عملکرد دستگاه‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها در این حوزه ارائه کنند؛ که یکشنبه گذشته این گزارش ارائه شد. این پیگیری و نظارت به ویژه در بخش‌هایی که نیاز به اعتبارات مالی دارد توسط معاون اجرایی رییس‌جمهور مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.