کدخبر :288999 پرینت
29 آذر 1402 - 14:32

اجرای طرح 700 هزار پلاک پستی هوشمند در استان قزوین

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ‌قزوین، طرح نصب 700 هزار پلاک پستی هوشمند در این استان اجرایی شده و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طرح نصب 700 هزار پلاک پستی هوشمند در استان قزوین اجرایی شده است.

حجت اله امینی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، ضمن قدردانی اززحمات مدیریت و کارکنان پرتلاش پست استان، افزود: طرح نصب پلاک پستی هوشمند به صورت پایلوت کشوری، در سال گذشته و در شهر خاکعلی از توابع شهرستان آبیک به پایان رسید و امسال نیز در سه شهر بویین زهرا، تاکستان و اقبالیه این کار آغاز شده و هم اکنون نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت نصب پلاک پستی هوشمند نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، اضافه کرد: نصب هر پلاک پستی هوشمند با پنج فرآیندی که برای آن لحاظ شده 270 هزار ریال هزینه دارد که تامین آن برای دهیاری و شهرداری ها شاید کمی دشوار باشد.

امینی ادامه داد: اداره کل پست استان، با توجه به اهمیت این طرح در سطح ملی، اعتباری معادل 10 میلیارد ریال برای این کار در استان اختصاص داد و هم اکنون نیز پس از عقد قرارداد با یک پیمانکار، حدود 20 نفر برای سرعت بخشیدن به طرح در حال انجام وظیفه هستند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، طرح نصب پلاک پستی هوشمند تا پایان سال 1404 به پایان می رسد تا مرکز آمار ایران در سال بعد از آن یعنی 1405 بتواند به شکل "ثبتی مبنا" و بدون حضور مامور آمار و با ارتباط بین پست و مخابرات آمار دقیق افراد را شناسایی و احصا کند.

امینی اضافه کرد: سال آینده کار نصب پلاک های پستی هوشمند در سطح روستاهای استان نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.