کدخبر :288685 پرینت
22 آذر 1402 - 09:03

با انجام این 7 کار از قطار جا می‌مانید

در صورت خرید بلیط قطار، باید در تاریخ و ساعت مشخصی به ایستگاه بروید و سوار قطار شوید، اما برخی افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند به موقع برسند و قطار در ساعت مشخص شده حرکت می‌کند و آن ها از مسافرت جا می‌مانند.

متن خبر

گزارش آگهی/ در صورت خرید بلیط قطار، باید در تاریخ و ساعت مشخصی به ایستگاه بروید و سوار قطار شوید، اما برخی افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند به موقع برسند و قطار در ساعت مشخص شده حرکت می‌کند و آن ها از مسافرت جا می‌مانند. حال برای بسیاری از مسافران قطار این سؤال پیش می‌آید که چرا از قطار جا می‌مانند؟ تکلیف بلیط ما چه می‌شود؟ آیا رزرو بلیط قطار ما لغو می‌شود؟

بسیاری از مسافران می‌توانند قطاری را برای سفر خود انتخاب کرده و در نتیجه بلیط خریداری کنند. سفر با قطار می‌تواند مسافران را از بسیاری جهات راضی نگه دارد، زیرا خرید بلیط قطار آسان تر از خرید بلیط هواپیما است. یکی از مزایای سفر با قطار عدم تشریفات در هنگام ورود به آن است که از این نظر بسیار راحت تر از سفر با هواپیما می‌باشد.

هیچ محدودیت کمتری برای بار و هیچ تشریفات فرودگاهی وجود ندارد. از این رو قطارها به وسیله‌ای شناخته شده تبدیل شده اند که از نظر قیمت قابل مقایسه با هواپیما نیست. اگرچه قیمت بلیط قطار در سال های اخیر بسیار افزایش یافته، اما به دلیل امکانات ارائه شده و به خصوص در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما، قیمت آن ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

نکاتی مهم در جا ماندن از قطار

شما در دو صورت از قطار جا می‌مانید:

  • یا از قبل می‌دانید که به موقع به قطار نمی‌رسید.
  • یا با کمی تأخیر ممکن است به ایستگاه برسید، ولی قطار رفته باشد.

خودتان می‌دانید به قطار نمی‌رسید!

در مورد اول، قوانینی وجود دارد که می‌توانید رزرو بلیط قطار خود را لغو کنید. مواقعی وجود دارد که به هر دلیلی نمی‌توانید سوار قطار شوید. در این زمان ها باید یک ساعت قبل از حرکت بلیط قطار ( https://www.alibaba.ir/train-ticket) را برگردانید و پس از کسر جریمه، مبلغ نهایی را دریافت کنید.

پس به این موضوع خیلی توجه کنید. اگر به موقع به قطار نمی‌رسید، عجله کردن کار بسیار اشتباهی است، پس در اولین فرصت بلیط خود را کنسل کنید. اگر در زمان تهیه بلیط آن را به صورت آنلاین به جای رفتن به ایستگاه های قطار یا آژانس های مسافرتی خرید کرده اید، به راحتی وارد سامانه شده و کنسلی بزنید.

[node:title]

با تأخیر به ایستگاه قطار می‌رسید

وقتی شما دیر به ایستگاه برسید قضیه خیلی فرق می‌کند. نیروهای امنیتی درب قطارها را ده دقیقه قبل از حرکت می‌بندد. یکی از علت های مهم این کار ایمنی مسافران و کارکنان ایستگاه است. پس دیگر اجازه ورود و سوار شدن مسافران به قطار داده نمی‌شود.

در این مرحله، شما هستید که به قطار نرسیده اید، در این صورت بلیط تان کنسل شده و دیگر قابل استرداد یا انتقال نیست، اما باز جای نگرانی ندارد دو راه برای رسیدن به مقصد وجود دارد:

  • برای حرکت بعدی خود بلیط قطار بخرید
  • به سرعت خود را به ایستگاه بعدی برسانید

در حالت اول می‌توانید برای رسیدن به مقصد بلیط قطار جدید تهیه کنید. برای این کار از باجه های بلیط قطار یا آژانس های مسافرتی استفاده کنید. خرید آنلاین بلیط قطار کار ساده ای است که می‌توانید آن را با گوشی خود رزرو کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر در ایستگاه قطار هستید، می‌توانید به باجه های مربوطه مراجعه کرده و برای نزدیک ترین ساعت بلیط تهیه کنید.

در حالت دوم، می‌توانید به ایستگاه قطار بعدی بروید و با بلیط خود سوار قطار شوید. باید کمی تأمل کرد، اگر فاصله تا ایستگاه بعدی قطار زیاد است، رسیدن به موقع به قطار مشکل است، اما اگر برای شما کار راحتی است، از کارکنان ایستگاه اطلاعات کافی را کسب کرده و زودتر به ایستگاه بعدی بروید.

7 دلیل که باعث می‌شود از قطار جا بمانید

حال تصور کنید از قطار جا بمانید و در هنگام حرکت به مقصد در ساعت مقرر آن جا نباشید. به نظر شما بهترین راهکار چیست؟ بدون شک بعد از خرید بلیط قطار؛ زمان سفر و مسیر خود را از خانه یا محل کار خود تا ایستگاه قطار بررسی کنید، ترافیک، رویدادهای برنامه ریزی نشده، موانع خودرو یا حمل و نقل عمومی و موارد دیگری که می‌تواند باعث تاخیر شود را بررسی کنید. بهتر است حداقل نیم ساعت از قبل در ایستگاه های مورد نیاز حاضر شوید.

1- دقت نکردن به زمان های مندرج در بلیت

2- مسلط نبودن به آدرس ایستگاه راه‌آهن مبدأ و مقصد

3- ماندن در ترافیک

4- به همراه نداشتن بلیط و مدارک شناسایی معتبر در زمان سوار شدن

5- داشتن وسایل و بار اضافه خارج از عرف و قوانین شرکت های مسافربری

6- به همراه داشتن وسایل مشکوک

7- تاخیر قطار که منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدی

اگر از قطار جاماندید، چه کنید؟

قبل از هر چیز خوب است پس از مراجعه به هی معتبر و خرید آنلاین بلیط قطار، زمان حرکت را به خاطر بسپارید. سپس نام ایستگاه بلیط را بخوانید و سعی کنید نیم ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه بمانید. حتما به مسیر خانه از ایستگاه فکر کنید و به موقع از خانه خارج شوید.

[node:title]

اما اگر هنوز فکر می‌کنید که نتوانستید به موقع به قطار برسید، بهتر است رزرو بلیط قطار خود را لغو کنید. در صورت خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید با مراجعه به سایت مورد نظر بلیط قطار را کنسل کنید. اگر یک ساعت قبل از حرکت قطار بلیط خود را کنسل کنید، پس از کسر جریمه، مبلغ باقیمانده بلیط به شما مسترد خواهد شد.

سخن آخر

برای سفر با قطار، هر فرد به بلیطی نیاز دارد که قبل از سوار شدن، در چند مرحله توسط کارکنان راه آهن چک شود. اطلاعات بلیت شامل اطلاعات شخصی و موقعیت صندلی‌ها است، بر این اساس که قبل از سوار شدن به قطار، کارکنان درب ورودی به شما کمک می‌کنند تا در جای صحیح بنشینید. شما می‌توانید بلیط قطار را به صورت آنلاین از سایت های معتبر یا آژانس های دارای مجوز خریداری کنید و اگر از راه آهن اطلاعی ندارید، می‌توانید راهنمایی های اولیه را از کارکنان آن شرکت ها دریافت کنید.

سفر با قطار می‌تواند تبدیل به خاطره ای زیبا و خاطره انگیز برای خانواده شما تبدیل شود. به خصوص زمانی که محفظه های سرپوشیده با امکانات رفاهی کافی برای خانواده ها فراهم می‌شود. اما سوار نشدن قطار نیز می‌تواند چیز بدی باشد؛ بنابراین، با تأخیر در ایستگاه نمی‌توان شیرینی این سفر را برای خود و خانواده تلخ کنید!

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.