افزایش تراکنشهای دیجیتال کلمبیا در مقایسه با خریدهای نقدی
در ماههای ژوئن، جولای و آگوست سال 2023 میلادی، 95.2 میلیون تراکنش فروش آنلاین در کلمبیا به ثبت رسید که نشان دهنده افزایش 13 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2022 و افزایش 33.3 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال 2022 است.
به گزارش سیتنا، در ماههای ژوئن، جولای و آگوست، 95.2 میلیون تراکنش فروش آنلاین در کل کشور به ثبت رسید که نشان دهنده افزایش 13 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2022 و افزایش 33.3 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال 2022 است.
طبق گزارش اتاق بازرگانی الکترونیک کلمبیا، بخشهایی که بیشترین مشارکت در فروش را داشتند، خدمات مالی (20.1 درصد)، فناوری (15.9 درصد) و سایر خدمات (11 درصد) بودند. مجموع این دستهها 47.1 درصد از کل معاملات آنلاین انجام شده در سپتامبر 2023 را تشکیل میدهند.
در مورد ابزار پرداخت، تغییر در این روند هم مشهود است. پرداخت با کارت های بانکی 47.8 درصد کاهش نشان می دهد در صورت های پرداخت با کارت های اعتباری 48.4 درصد افزایش داشته اند. پرداخت نقدی از سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم سال سالجاری 2.6 درصد کاهش داشته است.
چالش های تجارت الکترونیک
اگرچه هر سال ارقام تجارت الکترونیک در کلمبیا فراتر می رود اما در بخش خرده فروشی، یعنی در استارتاپ ها یا کسب و کارهای کوچک با فروشگاههای مجازی، این کار با سرعت مورد انتظار انجام نمیشود.
اتاق بازرگانی الکترونیک کلمبیا گفت: «شاخص خردهفروشی از طریق تجارت الکترونیک، اگرچه به سطوح اوایل سال 2021 نرسیده است اما همچنان دو برابر سطح قبل از همهگیری است. این بدین معنی است که مغازهها و خرده فروشیهای کوچک همچنان در برابر استفاده از کارت های اعتباری و فروش آنلاین مقاومت میکنند.
این شاخص در ژوئن 2023 برابر با 259.8 بود، در ماه جولای به 249.4 کاهش یافت و در آگوست با جهش به 250.9 واحد رسید. با وجود این افت و خیزها، اتاق چشم انداز را مثبت و برتر از سه ماهه قبل توصیف میکند.
به طور کلی، پیش بینیها برای تجارت الکترونیک در کلمبیا خوش بینانه است. برای مثال اتاق بازرگانی الکترونیک رشد 12 درصدی را در سال 2023 و 17 درصدی را در سال 2024 تخمین می زند.
با این حال، انتظار وقوع رکود اقتصادی که قریب الوقوع است، ممکن است منجر به کاهش 13 درصدی فروش آنلاین به خردهفروشان تا پایان سال و هشت درصدی در سال 2024 شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید