کدخبر :288375 پرینت
14 آذر 1402 - 14:49

راه اندازی ۲۰ سایت تلفن همراه 5G در استان مازندران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از راه اندازی ۲۰ سایت تلفن همراه 5G در شهرستان‌های آمل، بابل، ساری و چالوس و رشد سه درصدی پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی این استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اسماعیل اعزی در دیدار با سردار مسلمی فرمانده لشکر ۲۵ سپاه کربلای استان مازندران، ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مازندران اظهار کرد: بر اساس برنامه و ماموریت های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گام های موثری در بهبود عملکرد، تحقق انتظارت وزارت و رشد و توسعه شاخصهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان در طی دو سال اخیر برداشته شد.

اعزی با اشاره به توسعه چشمگیر عدالت ارتباطی در مناطق روستایی استان مازندران تصریح کرد: در حوزه نصب و راه اندازی سایتهای جدید و ارتقاء تکنولوژی سایتهای موجود با اتصال ۱۴۵ روستای مازندران به شبکه ارتباطی کشور در دو سال اخیر پوشش اینترنت پر سرعت ۹۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تامین شده و شاهد رشد پنج درصدی مناطق روستایی در دولت سیزدهم بوده ایم.

وی در ادامه طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTx را از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم در راستای تکمیل شبکه ارتباطی کشور دانست و افزود: طرح مذکور در طی دو سال اخیر در شش شهر استان به طول ۲۰۰ کیلومتر به بهره برداری رسید و در پنج شهر نکاء، سلمانشهر و رامسر، بابلسر و ساری هم در حال انجام است و تا پایان سال جاری عملیات اجرایی طرح مذکور در سایر شهر های دیگر استان نیز آغاز می شود.

اعزی تصریح کرد: راه اندازی ۲۰ سایت تلفن همراه 5G در شهرستان های آمل، بابل، ساری و چالوس و رشد سه درصدی پوشش تلفن همراه در جاده های اصلی و فرعی و ریلی در استان مازندران از دیگر اقدامات شاخص در حوزه توسعه ارتباطات در استان در دولت سیزدهم است.

وی همچنین اشتغالزایی و حمایت از کسب و کارها را یکی از الویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف افزایش اشتغال، تولیدات و تربیت نیروهای متخصص در استان، تسهیلات کم بهره به شرکت های فعال حوزه فاوا از محل بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پس از تایید و جذب منابع به متقاضیان پرداخت خواهد شد و پس از آن طرح نظارت بر عملکرد آنها نیز انجام خواهد شد تا شاهد نتیجه مطلوب تری از رونق کسب و کار در این حوزه و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در خاتمه در خصوص اهم اقدامات تلاشگران عرصه ارتباطات در استان مازندران خاطر نشان کرد: توسعه خدمات اداری و مالی و بانکی از طریق افزایش تعداد باجه های پست بانک روستایی و خدمات قابل ارائه در آنها، افزایش میزان ارائه تسهیلات در حوزه های مختلف اعم از ازدواج، فرزند آوری، اشتغال زایی به کسب کارها، شرکت های دانش بنیان، مشاغل روستایی و سربازان مهارت دیده در حوزه ICT، رفع مشکلات احراز هویت الکترونیکی بانکهای استان، برون سپاری خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت، ایجاد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک بومی استان و…. از جمله اقدامات مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و واحد های تابعه وزارت در استان در دولت سیزدهم است.

در این دیدار سردار مسلمی فرمانده لشکر ۲۵ سپاه کربلای استان مازندران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق مختلف استان مازندران اظهار کرد: حساسیت در حوزه زیرساختی در کشور ما بدلیل مخاطرات بالای این حوزه نیازمند توجه و دقت نظر بالاست و تاکید جدی می طلبد که مدیران ما در مجموعه وزارت ارتباطات در استان، توجه اساسی به موضوعات امنیتی و پدافند غیرعامل در پیوست های پروژه های خود تعریف و بعنوان یک راهبرد آن را پیگیری و اجرایی کنند.

وی همچنین توجه به مباحثی همچون اهلیت و امنیت در پروژه های ارتباطی بعنوان یک راهبرد اساسی نام برد و افزود: اقدامات ویژه وزارت ارتباطات در توسعه کشور در حوزه های زیرساختی همزمان با نگاه آسیب شناسانه به تهدیدات قابل پیش بینی در این حوزه مستلزم نظارت دقیق و جدی در مباحث مرتبط با پروژه های ارتباطی می باشد که این مهم به خوبی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.