کدخبر :288243 پرینت
12 آذر 1402 - 09:43

ببینید| چرای چرخشی با استفاده از طوق‌های مجهز به جی‌پی‌اس

طوق‌های مجهز به جی‌پی‌اس که انرژی خود را از سلول‌های خورشیدی می‌گیرند این اجازه را می‌دهد که با ایجاد یک حصار مجازی، ارتباط با ماهواره‌ها و در نتیجه نگه‌داشتن گله بزهای داخل یک زمین با مرز محدود، چرای چرخشی انجام دهند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، طوق‌های مجهز به جی‌پی‌اس که انرژی خود را از سلول‌های خورشیدی می‌گیرند کمی بیش از نیم کیلو وزن دارند.

این طوق‌ها به مولی و سام کرویز مزرعه‌دار در ایالت ویرجینیای آمریکا این اجازه را می‌دهد که با ایجاد یک حصار مجازی، ارتباط با ماهواره‌ها و در نتیجه نگه‌داشتن گله بزها داخل یک زمین با مرز محدود، چرای چرخشی انجام دهند و بزها را از مکانی به مکان دیگر زمین کوچک خود جابه‌جا کنند.

یک نرم‌افزار نیز بر روی تلفن همراه موقعیت دام‌ها را کنترل می‌کند به طوری‌که اگر یک بز به حصار مجازی نزدیک شود، طوق آن هشدار صوتی منتشر کند. 

اکنون بیش از هشت ماه است که این زوج مزرعه‌دار به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی با یک شرکت نروژی به نام نوفِنس کار می‌کنند که این قلاده های مجهز به جی‌پی‌اس را تولید می‌کند.

یکی از کارشناسان این شرکت می‌گوید: «کاری که مولی و سم انجام می‌دهند استفاده از چرای چرخشی از مرتع محدود خود به عنوان راهی برای به حداکثر رساندن تولید در مزرعه است. چرای چرخشی به علف‌های در هر نقطه فرصت استراحت می‌دهد. کود حیوانی دام‌ها نیز به صورت همگن در زمین پخش شده و همه زمین قادر به احیای دوباره خود می‌شود.»
 

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.