کدخبر :287945 پرینت
05 آذر 1402 - 14:06

به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای اسرائیلی؛ تاسیسات توزیع آب در یک ایالت آمریکا هک شد

سازمان آب شهری الیکوئیپا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعلام کرد که یک گروه سایبری روز شنبه ۲۵ نوامبر‌ (۴ آذر)، یکی از ایستگاه‌های تقویت‌کننده‌‌‌ این سازمان را هک کرده است. دستگاهی که هک شده است، از سامانه‌ اتوماسیون موسوم به یونیترونیکس استفاده می‌کند که دارای اجزایی در پیوند با رژیم جعلی اسرائیل است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سی‌بی‌اس‌نیوز در گزارشی به نقل از متیو موتس، رئیس هیئت‌مدیره اداره آب شهری الیکوئیپا، اعلام کرد که گروه «انتقامجویان سایبری» (CyberAv3ngers) کنترل یکی از ایستگاه‌ها را در اختیار گرفت و به محض هک این ایستگاه، زنگ هشدار به صدا درآمد.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره اداره آب شهری الیکوئیپا، این ایستگاه که در حومه شهر قرار دارد، فشار آب را برای شهرک‌های اطراف، از جمله راکون و پاتر، کنترل و تنظیم می‌کند.

او تاکید کرد با وجود حمله سایبری به این ایستگاه، هیچ خطر شناخته‌شده‌ای آب آشامیدنی یا تامین آب را تهدید نمی‌کند.

گفته می‌شود دستگاهی که هک شده است، از سامانه‌ اتوماسیون موسوم به یونیترونیکس (Unitronics) استفاده می‌کند. نرم‌افزاری که به گفته این مقام مسئول به نحوی دارای اجزایی در پیوند با رژیم اسرائیل است. این سامانه از روز شنبه از کار افتاد و در پی آن پلیس ایالتی تحقیقات در این زمینه را شروع کرد.

«انتقامجویان سایبری» پیش‌تر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس، ادعا کرده بود که تا ۳۰ اکتبر، به ۱۰ ایستگاه تصفیه آب در اسرائیل حمله سایبری کرده‌اند.

در فهرست ایستگاه‌هایی که هدف حمله سایبری این گروه قرار گرفته‌اند نام‌های خدرا، بالماخیم، سورک، اشکلون، حیفا، چورازیم، کفار هارو، تبریه، ایلات و دانیال دیده می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.