کدخبر :287769 پرینت
01 آذر 1402 - 11:26

ارتباط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با سامانه مجوزهای کسب‌و‌کار تعیین تکلیف شد

بر اساس رای و نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تنها درگاه تخصصی حوزه صدور مجوزهای زمین پایه محسوب می‌شود و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در حوزه زمین و ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، مکلف هستند، صرفاً از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به سامانه درگاه ملی مجوزها متصل شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تنها درگاه تخصصی حوزه زمین ذیل درگاه مجوزهای کسب‌و‌کار است و در چارچوب قوانین و مقررات بهبود محیط کسب‌و‌کار فعالیت می‌کند.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای رفع چالش نحوه فعالیت سامانه زمین و اتصال به درگاه ملی مجوزها تعیین تکلیف نمود. بر اساس رای و نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تنها درگاه تخصصی حوزه صدور مجوزهای زمین پایه محسوب می‌شود و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در حوزه زمین و ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، مکلف هستند، صرفاً از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به سامانه درگاه ملی مجوزها متصل شوند. دبیرخانه هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار (مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار) در جلسه مربوط اذعان نمود که دستگاه‌های اجرایی که در رابطه با مجوزهای حوزه زمین فعالیت می‌کنند از اتصال مستقیم به درگاه ملی مجوزهای کشور خودداری کنند.

در راستای تکمیل این تصمیم‌گیری مهم، جزئیات فرآیند اجرایی صدور مجوزها نیز با همت و محوریت سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین و تصویب شد. تصویب فرآیند اجرایی صدور مجوزها، ضمن بحث و تبادل نظر میان ینفعان اصلی حوزه شامل: وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان امور اراضی کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان اداری و استخدامی و نیز دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و در نهایت مقرر شد دبیرخانه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، کاربرگ‌ها، استعلامات و مجوزهای زمین پایه نظیر زمان، هزینه و مدارک را جهت تصویب به هیات مقررات زدایی ارائه  و آن هیات جهت اعمال به سازمان فناوری اطلاعات ایران ابلاغ نماید تا سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیرخانه ستاد، همکاری لازم را در تهیه و تصویب کاربرگ‌ها به کار بندند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.