کدخبر :287169 پرینت
17 آبان 1402 - 08:57

امکان تبدیل قطب مرکز داده فولادشهر به منطقه ویژه اقتصادی

سرپرست پارک فاوا و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: ایده تبدیل قطب مرکز داده فولادشهر به منطقه ویژه اقتصادی، به تازگی مطرح شده و امکان پیگیری و اقدام دارد، چراکه تمام مواردی که برای آن منظور نیاز است در این منطقه وجود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در پایان نخستین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در قطب مرکز داده کشور که در اصفهان برگزار شد، شرکت کنندگان در این کنفرانس از مرکز قطب داده فولاد شهر اصفهان که در حال آماده سازی برای پذیرش کسب و کارها و سرمایه گذاران این حوزه است، بازدید کردند.

در ادامه این بازدید، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و علی اکبر قنبرپور سرپرست پارک فاوا و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این کنفرانس بودند.

قنبر پور در پاسخ به سوالی، توضیحاتی را درباره شکل استقرار شرکت ها و بخش های طراحی شده مرکز قطب داده فولاد شهر ارائه کرد.

وی مدل واگذاری زمین در این منطقه را به سه روش مشارکت، اجاره بلند مدت و حق انتفاع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر متراژ زمین ها برای واگذاری ۱۵۰۰ متری در نظر گرفته شده و امکان ادغام نیز دارد.

قنبرپور درباره تبدیل این منطقه به منطقه ویژه اقتصادی نیز گفت: این ایده به تازگی مطرح شده و امکان پیگیری و اقدام دارد چرا که تمام مواردی که برای آن منظور نیاز است در این منطقه وجود دارد.

در این نشست سوالاتی نیز درباره شیوه های واگذاری، معافیت های مالیاتی و زمانبندی پروژه های آماده سازی مطرح که پاسخ داده شد.

بنابه این گزارش، نخستین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در قطب مراکز داده کشور به میزبانی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.