کدخبر :286672 پرینت
04 آبان 1402 - 10:54

مدیرکل ارتباطات قم، خبر داد: برخورداری بیش از پنج هزار و 200 مشترک فعال از فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ضمن اشاره به برخورداری بیش از پنج هزار و 200 مشترک اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها گفت: توسعه شبکه دسترسی به فیبرنوری، اولویت‌ توسعه ارتباطات استان قم است که به ارائه خدمات با کیفیت ثابت ارتباطی و پایداری ارتباطات شهر‌ها منجر خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جواد غلام‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: 1378 کیلومتر فیبرگذاری و اتصال پنج هزار و 200 مشترک به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، بیان کرد: شبکه دسترسی به فیبرنوری برای منازل و کسب‌وکارها در شهر قم از سوی شرکت مخابرات ایران و گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاتل ایجاد و توسعه داده شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان قم، اظهار کرد: تا کنون در استان قم 1208 کیلومتر فیبرگذاری از سوی شرکت مخابرات و 170 کیلومتر از سوی شرکت شاتل انجام شده است که نتیجه آن اتصال بیش از پنج هزار و 200 مشترک به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه فیبر منازل و کسب‌وکارها می باشد که از این میان 4913 مشترک از خدمات اینترنت پرسرعت مخابرات و 331 مشترک نیز از خدمات شرکت شاتل استفاده می‌کنند.

غلام‌پور پیرامون چالش‌هایی که بر سر راه توسعه ارائه اینترنت پرسرعت از طریق شبکه دسترسی به فیبرنوری می‌باشد، به خبرنگار سیتنا گفت: عدم وجود مدل درآمدی در حوزه تولید محتوا و عدم همکاری برخی متولیان شهری و دستگاه‌های استانی از مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه هستند که با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی و با اتکا به ظرفیت بخش خصوصی می‌توان توسعه مدنظر را محقق کرد.

رئیس شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای‌ عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌برثانیه به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبرنوری شکل‌گرفته باشد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.