کدخبر :286510 پرینت
30 مهر 1402 - 13:33

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی: به زودی در ارومیه شاهد شروع اتصال منازل و کسب‌و‌کارها به فیبرنوری هستیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، گفت: همزمان با عقد قرداد و شروع پروژه فیبرنوری منازل شهر ارومیه در روز گذشته (29 مهر ماه)، به جهت وجود ظرفیت ۸۰ کیلومتر فیبر شهرداری ارومیه و امکان واگذاری آن در متمم قرارداد، ان شاءالله به زودی شاهد شروع اتصال منازل و کسب‌و‌کارها در ارومیه و اتمام پروژه در شهرهای خوی و سلماس خواهیم بود.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، قاسم جلیلی نژاد در یکی از شبکه‌های اجتماعی، آورده است:

همزمان با عقد قرداد و شروع پروژه فیبرنوری منازل شهر ارومیه در روز گذشته (29 مهر ماه)، به جهت وجود ظرفیت ۸۰ کیلومتر فیبر شهرداری ارومیه و امکان واگذاری آن در متمم قرارداد، ان شاءالله بزودی شاهد شروع اتصال منازل و کسب و کارها در ارومیه و اتمام پروژه در شهرهای خوی و سلماس خواهیم بود.

ویراست

در همین راستا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی در نشست راهبردی نهضت توسعه فیبرنوری  منازل و کسب‌و‌کارها در استانداری آذربایجان غربی که با حضور معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، شهردار کلانشهر ارومیه و مدیر عامل صبانت برگزار شد گفت: با توجه به عقب ماندگی زمانی در شروع این پروژه در ارومیه صبانت باید به صورت جهادی و شبانه روزی پروژه را پیش ببرد.

وی، گفت: این پروژه طبق توافق شرکت صبانت بعنوان پیمانکار پروژه در استان و شهرداری ارومیه در پنج فاز به طول 150 الی 220 کیلومتر اجرایی می شود.

جلیلی نژاد، افزود: فاز اول این پروژه به طول 7.5 کیلومتر شروع شده و فازهای بعدی تا 30 روز آیند طبق نقشه های ارسالی شهرداری بررسی و زمانبندی اتمام آن از طرف صبانت اعلام می شود.

مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این نشست ضمن تاکید بر رعایت الزامات تعیین شد در تفاهم نامه های فی مابین شهرداری و شرکت های طرف قرارداد برای توسعه این پروژه اظهار کرد: در بخشنامه های صادره سازمان تنظیم تمام جوانب قانونی این پروژه لحاظ شده است و شرکت های پیمانکار این پروژه و شهرداری ها ملزم به رعایت آن هستند.

روحانی نژاد ضمن ابراز خرسندی از شروع پروژه در کلان شهر ارومیه گفت: شرکت صبانت از تمام  ظرفیت خود برای جبران مافات برای توسعه سریع این پروژه در شهرارومیه  استفاده کند.

رهبردین معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن حمایت همه جانبه از اجرای پروژه در استان عنوان کرد: در کنار بهرمندی آحاد مردم از توسعه فیبرنوری در استان برخی از ارگان های نظارتی مثل دوربین های ثبت تخلف نیز نیازمند توسعه چنین بستری در استان است.

وی با اشاره به هم مرزی استان با چند کشور همسایه و افزایش 38 درصدی تردد مسافرین در این استان تصریح کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری در آذربایجان غربی به عنوان پیشانی کشور در ورود و خروج مسافرین از مرزهای چندگانه بسیار ضروریست، از این رو توسعه بستر فیبرنوری در همه شهرهای استان بلاخص در شهرهای مرزی چون اشنویه ،پیرانشهر،پلدشت مورد تاکید استانداری آذربایجان غربی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.