کدخبر :285449 پرینت
02 مهر 1402 - 10:12

رسوایی برای صنعت دخانیات: کشف نیکوتین در سیگارهای الکترونیکی «فاقد نیکوتین»

روزنامه گاردین در بررسی‌های خود دریافته که سیگارهای الکترونیکی حتی آنهایی که تحت عنوان «فاقد نیکوتین» فروخته می‌شوند حاوی درصدی از نیکوتین هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این روزنامه هفت محصولی را که فروشندگانشان در آمازون اعلام کردند نیکوتین ندارد آزمایش کرد و مشخص شد شش مورد از آنها حاوی ماده این اعتیادآور است.

سیگارها نه تنها حاوی نیکوتین بودند، بلکه درصد مایعات مجاز در داخل سیگار از حد مجاز ۲ میلی‌لیتر نیز فراتر رفته بود.

آمازون تا تکمیل مراحل تحقیق، محصولات را از فروشگاه خود حذف کرد و گفت علیه هر فروشنده ثالثی که خط ‌مشی این فروشگاه را نقض کند، اقدامات حقوقی اتخاذ می‌کند.

این روزنامه از سوی مصرف کننده‌ای که نمی‌خواست هویتش را فاش کند از این مشکل مطلع شد.

این مصرف کننده گفت: من سعی می‌کردم ویپینگ را ترک کنم بنابراین محصولات بدون نیکوتین خریدم. حدود ۲۰ بار آنها را خریدم و پول زیادی برایشان خرج کردم.

وی افزود: فکر می‌کردم این سیگارها حاوی نیکوتین نیستند. اما بررسی‌های داخل اپلیکیشن را دیدم و خیلی‌ها می‌گفتند که این محصول در واقع حاوی نیکوتین است، می‌گفتند این یک کلاهبرداری است.

مشتری با خدمات مشتری آمازون تماس گرفت تا مشکل را به آنها بگوید و پاسخ این بود: بر اساس توضیحات فروشنده، معتقدیم محصول حاوی نیکوتین نیست.

مصرف کننده پاسخ داد: «بنابراین هیچ آزمایشی روی محصول انجام نشد، حتی با وجود اینکه من و سایر افراد در بخش نظرات گفتیم که احتمالاً حاوی نیکوتین است.»

نماینده خدمات مشتری آمازون به مصرف‌کننده توصیه کرد که با فروشنده تماس بگیرد.

پس از افزایش درخواست‌های پزشکان ارشد برای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف، انتظار می رود به زودی اعلام شود که آیا دولت بریتانیا آن را ممنوع خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.