کدخبر :285327 پرینت
29 شهریور 1402 - 11:12

مدیرکل ICT زنجان: چهار ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه در زنجان فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته، چهار ایستگاه نسل پنجم یک اپراتور در شهر زنجان راه اندازی و فعال شده است و امیدواریم شاهد توسعه و شکوفایی سامانه‌ها و برنامه‌های حوزه شهر هوشمند و مدیریت هوشمند شهری با محوریت شهرداری در شهر زنجان باشیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حامد سرایی روز شنبه در جریان بازید از طرح های بخش فناوری اطلات و ارتباطات در شهر زنجان، افزود: یکی از این ایستگاه ها در دهه فجر سال ۱۴۰۱ و سه ایستگاه دیگر نیز در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به سرعت و پهنای باند بالا و تأخیر پایین در نسل پنجم نسبت به نسل های پیشین اینترنت سیار، گفت: با راه اندازی این ایستگاه ها شهروندان زنجانی می توانند از دسترسی ۵G ایرانسل در منطقه های شهرک امیرکبیر، شهرک انصاریه، ۴۵ متری انصاریه، اسلام آباد، خیابان شهید عابدینی، دروازه ارک، خیابان ۱۷ شهریور و مناطق پیرامون آنها بهره مند شوند.

سرایی توسعه دسترسی پرسرعت را یکی از لازمه های توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و اظهار کرد: امیدواریم شاهد توسعه و شکوفایی سامانه ها و برنامه های حوزه شهر هوشمند و مدیریت هوشمند شهری با محوریت شهرداری در شهر زنجان باشیم.

وی گفت: در این راستا شرکت ها و نوآغازان (استارتاپ ها) می توانند با ارائه طرح های نوآورانه نقش آفرینی و مشارکت مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.