کدخبر :284825 پرینت
15 شهریور 1402 - 11:58

تفاوت دستگاه ماینر با ریگ ماینر چیست؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها استخراج رمز ارز است. شما می‌توانید با داشتن دستگاه‌های مخصوصی که برای انجام این کار ساخته شده‌اند و قرار دادن آن‌ها در محیطی مناسب، یک کانال درآمدی پر سود برای خودتان ایجاد کنید.

متن خبر

گزارش آگهی/ این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید مجوزهای لازم را دریافت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. از آنجایی که افراد زیادی علاقه ورود به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال دارند، در این مقاله تصمیم گرفتیم به سوال ماینر چیست؟ پاسخ داده و تفاومت آن بار ریگ ماینر را بررسی کنیم.

ماینر چیست؟

ماینر یک دستگاه کامپیوتری است که به منظور استخراج ارز دیجیتالی مانند بیت کوین که از الگوریتم اجماع اثبات کار برای پردازش و مدیریت رویکردهای شبکه استفاده می‌کنند، طراحی شده است. این دستگاه‌ها با استفاده از توان محاسباتی بالا و روش‌های خاصی از رمزنگاری، معاملاتی که در شبکه بلاک‌چین انجام می‌شوند را تأیید و ثبت می‌کنند.

در واقع، دستگاه ماینر برای حل مسائل ریاضی پیچیده و به عنوان پاداش برای انجام این محاسبات، واحدهایی از ارز دیجیتال را دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها به عنوان "بلوک‌های پاداش" یا اصطلاحا "بلوک‌های انتشار" در شبکه بلاک‌چین ثبت می‌شوند.

miner از ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار تخصصی تشکیل شده‌اند که به صورت مداوم محاسبات پردازشی را انجام می‌دهند تا به رشد و پایداری شبکه بلاک چین کمک کنند. این دستگاه‌ها معمولا در مراکز داده‌ها یا مکان‌هایی با تأمین منابع انرژی معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا مصرف انرژی آن‌ها بسیار بالاست.

بررسی تفاوت ماینر و ریگ ماینر

پس از پاسخ به سوال ماینر چیست؟ قصد داریم تفاوت آن با ریگ ماینر را بررسی کنیم. در واقع هر دو دستگاه گفته شده وظیفه حل مسائل ریاضی مربوط به شبکه را برعهده دارند؛ اما در ریگ‌های به جای دستگاه‌های معمولی از کارت‌های گرافیک قدرتمند استفاده می‌شود که توان و انعطاف‌پذیری بالاتری دارند. همان طور که در مقاله ماینر چیست گفته شده است، ریگ ماینر همان کارت‌های گرافیکی است که برای استخراج رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوتی که انواع ریگ ماینر با این دستگاه‌ها دارند در انعطاف پذیری آن‌ها در استخراج تعداد زیادی رمز ارز خلاصه می‌شود.

جالب است بدانید اگر شما از ریگ‌ها استفاده کنید، این امکان برای شما فراهم است تا به سرعت کوینی که در حال استخراج آن هستید را تغییر دهید. علاوه بر این، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید به طور همزمان چندین ارز مختلف را استخراج کنید. در واقع با انجام این کار ریسک‌های موجود در بازار مثل کاهش ارزش ناگهانی یک دارایی پوشش داده می‌شود. در ادامه تعدادی از شناخته‌شده‌ترین توکن‌هایی که با استفاده از کارت‌های گرافیکی استخراج می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

•    زی کش
•    آیون
•    اتریوم کلاسیک
•    مونرو

[node:title]

انواع دستگاه ماینر چیست؟

در ادامه پاسخ به این پرسش که ماینر چیست؟ قصد داریم انواع این دستگاه را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر کدام ارائه دهیم. هر Miner ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارد که موجب شده سرمایه‌گذاران از آن استفاده کنند. برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

ASIC

دستگاه‌های ASIC (Application Specific Integrated Circuit) یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ماینر هستند. این دستگاه‌ها برای استخراج ارزهای خاصی طراحی شده‌اند و به دلیل عملکرد بالا و مصرف کم انرژی، بسیار محبوب هستند. به عنوان مثال اسیک‌هایی که برای استخراج بیت کوین طراحی شده‌اند، تنها قادر به پردازش SHA256 هستند.
جالب است بدانید که این Minerها تنها برای استخراج BTC طراحی شده‌اند و برای انجام امور دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به سرعت و قدرت پردازش بسیار بالاتری نسبت به ماینرهای معمولی اشاره کرد.

CPU

سیستمی که در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کردند. در این ماینرها دستگاه‌های CPU (واحد پردازش مرکزی) از پردازشگرهای عمومی کامپیوتر برای استخراج ارزها استفاده می‌کنند. در حال حاضر استخراج به این شیوه منسوخ شده؛ زیرا تعداد کاربران و میزان هش شبکه افزایش پیدا کرده و قدرت دستگاه‌های گفته شده برای ماین کردن کافی نیست.

GPU

نسل بعد از CPU که افراد از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند، قدرت بیشتری از پردازشگرهای مرکزی دارد. دستگاه‌های GPU (واحد پردازش گرافیکی) از قدرت پردازش گرافیکی خود برای ماین کردن بهره می‌برند. این دستگاه‌ها برای استخراج ارزهایی که به پردازش گرافیکی نیاز دارند، مناسب هستند.

FPGA

FPGA (Field Programmable Gate Array) دستگاه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برای استخراج ارزهای مختلف برنامه‌ریزی کرد. این انعطاف‌پذیری، آن‌ها را به یک گزینه مناسب برای ماینرهای حرفه‌ای تبدیل کرده است. شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی این وسیله امکان شخصی‌سازی کردن آن باشد که موجب شده فعالان بازار علاقه بسیار زیادی به تهیه آن داشته باشند. مصرف برق این ماینر نسبت به قدرت هش آن بسیار ناچیز است.

پارامترهای مهم انتخاب ماینر

اگر قصد دارید به عنوان یکی از گره‌های شبکه با انجام پردازش و تایید تراکنش‌ها از بازار کسب درآمد داشته باشید، باید در هنگام خرید دستگاه به پارامترهای مختلفی برای تهیه دستگاه توجه کنید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

[node:title]

توان پردازش

قدرت پردازش یکی از عوامل اصلی در انتخاب ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال است. این معیار به میزان قدرت پردازش دستگاه و سرعت آن در حل معماهای رمزنگاری رمز ارزها اشاره دارد. توان پردازش معمولا به واحد هش بر حسب ثانیه اندازه گرفته می‌شود. برای مثال، قدرت پردازش یک دستگاه ممکن است برابر با 100 تراهش در ثانیه (100 TH/s) باشد. این به این معناست که دستگاه ماینر مورد نظر قادر است در هر ثانیه 100 میلیون عملیات را مدیریت کند.

قیمت و هزینه نگهداری

قیمت ماینر نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب است. برخی دستگاه‌ها به نسبت ارزان‌تر هستند و برخی دیگر هزینه‌های بالاتری دارند. مقایسه قیمت و عملکرد دستگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید. اگر بودجه شما محدود است، مجبور هستید تا تجهیزات ارزان قیمت‌تر را تهیه کنید.

تعویض قطعات

آیا دستگاه انتخابی قابلیت ارتقاء و گسترش دارد؟ این مسئله به خصوص برای ماینرهای حرفه‌ای مهم است که ممکن است در آینده نیاز به افزایش قدرت داشته باشند. دستگاهی با امکانات تعویض و جایگزینی قطعات، انعطاف بیشتری به شما می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله، به سوال ماینر چیست؟ پاسخ دادیم. علاوه بر این، به معرفی و بررسی انواع دستگاه‌های ماینر پرداختیم و معیارهای انتخاب دستگاه ماینر مناسب برای استخراج ارزهای دیجیتال را با شما به اشتراک گذاشتیم. انتخاب دستگاه ماینر مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر بهره‌وری و سودآوری شما در عالم ارزهای دیجیتال داشته باشد.

از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دستگاه ماینر به توان مصرفی، سرعت استخراج، قیمت دستگاه و قابلیت گسترش آن اشاره کردیم که در انتخاب نهایی تاثیرگذار هستند و باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به این معیارها و اطلاعات ارائه شده، شما می‌توانید بهترین دستگاه MIner برای استخراج ارزهای دیجیتال خود را خریداری کرده و از این فرصت برای کسب درآمد بهره‌برداری کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.