کدخبر :284783 پرینت
14 شهریور 1402 - 08:53

بالا بودن بهای شارژ سریع خودروهای الکتریکی در سوئد

در حالی که قیمت برق در سوئد به طور قابل توجهی در تابستان 2023 کاهش یافته است، قیمت شارژ خودروهای الکترونیکی در ایستگاه‌‎های شارژ سریع هنوز گران است و بر خلاف بنزین یا گازوئیل، قیمت چندان مشخصی در بازار برای آن وجود ندارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در حالی که قیمت برق در سوئد به طور قابل توجهی در تابستان امسال کاهش یافته است، بهای شارژ خودروهای الکترونیکی در ایستگاه‌‎های شارژ سریع هنوز گران است و بر خلاف بنزین یا گازوئیل، قیمت چندان مشخصی در بازار برای آن وجود ندارد. این در حالی است که سوئد برای اولین بار قیمت منفی برق را در سراسر کشور برای بیش از 24 ساعت تجربه کرده است.

قیمت برق در نوردپول در ماه جولای 80 تا 85 درصد کمتر از ماه دسامبر بود که عمدتا یک کاهش فصلی بود. با این وجود، در حالی که بسیاری از افراد، خودروهای الکتریکی خود را در ساختمانی که در آن زندگی می‌کنند شارژ می‌کنند، قیمت برق بازار آزاد برای شارژ سریع نسبتا غیرمنعطف است.

Recharge که قبلا بخشی از Fortum بود، از ژانویه قیمت خود را تنها بین هفت تا 13 درصد کاهش داده است. حداقل یکی از دلایل تاخیر زمانی این است که اپراتورهای ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، قراردادهای بلندمدت امضا کرده‌اند و بنابراین به اندازه جایگاه‌های فروش بنزین یا گازوئیل، تامین‌کنندگانی انعطاف‌پذیر نیستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.