کدخبر :284550 پرینت
08 شهریور 1402 - 09:32

نقش کلیدی هوش مصنوعی در همکاری‌های علمی‌ گروه بریکس

دانشمندان و محققان کشورهای بریکس در حال همکاری در زمینه استفاده از فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی و محاسبات با کارایی بالا، برای رسیدگی به چالش های جهانی در چارچوب همکاری نواوری علمی و تکنولوژیکی هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در اوایل ماه جولای، هفتمین نشست کارگروه بریکس در زمینه اطلاعات، ارتباطات و فناوری و محاسبات با کارایی بالا در East China Normal University  شانگهای برگزار شد. بر اساس اخبار منتشر شده از دانشگاه، بیش از 30 نماینده از چین، برزیل، روسیه، هند و آفریقای جنوبی از جمله کارشناسان علوم کامپیوتر و مقامات علمی، فناوری و آموزش و پرورش در این جلسه شرکت کردند. طبق این بیانیه؛ کنفرانس این کارگروه که یک اندیشکده مهم در زمینه نواوری علمی و تکنولوژیکی برای کشورهای بریکس است، مهمترین نشست دانشگاهی در زمینه علوم کامپیوتر می‌باشد که پیش از پانزدهمین نشست بریکس در آفریقای جنوبی (که روز سه شنبه 22 آگوست در ژوهانسبورگ افتتاح شد)، برگزار گردید.

مسئولیت اصلی این کارگروه ارائه توصیه‌هایی برای پروژه‌های مهم همکاری بین کشورهای بریکس در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و محاسبات با کارایی بالا و ارائه موضوعات کلیدی برای همکاری‌های علمی و تکنولوژیکی برای نشست وزیران بریکس و اجلاس بریکس است. در طول این نشست دو روزه، کارگروه به یک اجماع اساسی در مورد موضوعات مطروحه برای پروژه‌های برجسته همکاری نواوری بین کشورهای بریکس رسید. در این چارچوب بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع جدید گنجانده شده که بر استفاده از فناوری‌های AI مولد در یادگیری شخصی در مقیاس بزرگ تمرکز خواهد کرد.

ژو ایمین، مدیر اجرایی جلسه کارگروه و رئیس دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری در دانشگاه شرق چین، به China Daily گفت که این موضوعات عمدتا به استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای رسیدگی به مشکلات در زمینه‌های مختلف اشاره دارد. برای دانشمندان این پنج کشور بزرگ در حال توسعه، بحث در مورد این موضوعات حائز اهمیت بالایی است. چراکه این بستر  فراهم می‌شود که با همکاری هم و به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیق در زمینه‌های مربوطه، راه حل هایی برای چالش های که همه با آن روبرو هستند، پیدا کنند.

به عنوان مثال، در زمینه زمین دیجیتال، چین نتایج نسبتا خوبی به دست آورده است. بنابراین چین می‌تواند تجربیات و نتایج تحقیقات خود را با دیگر کشورهای بریکس به اشتراک بگذارد. نشست کارگروه اطلاعات، ارتباطات و فناوری بریکس و محاسبات با کارایی بالا سالانه برگزار خواهد شد و جلسه بعدی قرار است در سال 2024 در روسیه برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.