کدخبر :284099 پرینت
28 مرداد 1402 - 10:14

هشدار FBI پیرامون کلاهبردارانی که خود را توسعه‌دهنده NFT معرفی می‌کنند

اف بی آی درباره کلاهبردارانی که خود را به عنوان توسعه‌دهندگان توکن غیرقابل تعویض (NFT) معرفی می‌کنند، هشدار داد که علاقه‌مندان به NFT را شکار کرده و دارایی‌های رمزنگاری و NFT آنها را سرقت می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در حملات، مجرمان به حساب‌های شبکه اجتماعی توسعه‌دهنده NFT دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کنند ویا حساب‌های تقریباً یکسانی را برای تبلیغ انتشارات «انحصاری» NFT ایجاد می‌کنند.

این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با ادعاهای گمراه‌کننده «فرصت محدود»، با برچسب‌گذاری تبلیغات به‌عنوان «شگفت‌انگیز» یا ضرابخانه‌هایی که قبلاً فاش نشده‌اند، هدف‌ها را فریب دهند تا احساس وسوسه فوریتی را القا کنند و قربانیان احتمالی را فریب دهند تا تصمیم‌های عجولانه‌ای و بدون دقت لازم اتخاذ کنند.

قربانیان ناآگاه فقط روی پیوندهای ارائه شده کلیک می‌کنند تا به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت شوند که خود را به عنوان افزونه های قانونی پروژه‌های NFT خاص معرفی می‌کنند، کلاهبرداران تمام تلاش خود را می‌کنند تا ظاهر و تجربه کاربری پلتفرم‌های NFT واقعی را تکرار کنند و متوجه این موضوع می‌شوند که آنها واقعاً صفحات فرود فیشینگ را انجام می‌دهند.

در این وب‌سایت‌های کلاهبردار، از قربانیان خواسته می‌شود تا کیف پول‌های ارزهای دیجیتال خود را برای خرید NFT متصل کنند. با این حال، این اقدام به ظاهر بی ضرر، یک قرارداد هوشمند تخلیه کننده را ایجاد می کند که دارایی های رمزنگاری شده و NFT آنها را به کیف پول مجرمان منتقل می کند.

مجرمان برای پنهان کردن مسیر خود، از یک سری مخلوط‌کننده و صرافی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند تا ردیابی مقصد نهایی دارایی‌های به سرقت رفته را برای سازمان‌های مجری قانون دشوار کنند.

در پرتو این حملات، FBI از علاقه مندان به NFT می خواهد که هنگام درگیر شدن در فعالیت های مرتبط با NFT احتیاط کنند:

  • قبل از هر اقدامی از صحت توسعه دهندگان NFT و تبلیغات آنها اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی کنید که آیا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که برای تبلیغ تبلیغات استفاده می‌شوند مشروع هستند یا خیر.
  • هنگامی که با خریدهای NFT سر و کار دارید، URLهای وب سایت را مجدداً بررسی کنید و مطمئن شوید که شبیه سازی شده از آدرس های قانونی نیستند.

FBI از قربانیان می‌خواهد که فوراً از طریق مرکز شکایات جرایم اینترنتی، هرگونه فعالیت‌های متقلبانه یا مشکوک مرتبط با NFT را گزارش کنند، هنگام ثبت شکایت، قربانیان تشویق می‌شوند جزئیات مهمی از جمله لینک‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، حساب‌های رمزنگاری یا دامنه‌های مرتبط با کلاهبرداری را ارائه دهند و کلمه کلیدی NFTHack را برای ردیابی گزارش‌های مرتبط با این نوع از کلاهبرداری‌ها درج کنند.

این اولین بار نیست که FBI به صاحبان ارزهای دیجیتال از کلاهبردارانی که کیف پول آنها را به روش های مختلف هدف قرار می دهند، هشدار می دهد، در ماه مارس، آژانس مجری قانون نسبت به جهش طرح‌های سرمایه‌گذاری کریپتو «قصاب خوک» هشدار داد که منجر به زیان بیش از دو میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال در سال گذشته شد.

FBI همچنین در ماه اکتبر نسبت به افزایش کلاهبرداری هایی که مقادیر فزاینده ای از ارزهای دیجیتال را از سوی سرمایه گذاران ناآگاه به غارت می برند، هشدار داد، هشدارهای قبلی درباره جوایز جعلی در بازی‌های موسوم به «بازی برای کسب درآمد» و برنامه‌های سرمایه‌گذاری تقلبی در ارزهای دیجیتال که به کلاهبرداران کمک می‌کنند تا میلیون‌ها ارز دیجیتال را سرقت کنند، هشدار می‌داد.

در گزارش جنایات اینترنتی 2022 خود، FBI همچنین فاش کرد که آمریکایی ها بیش از سه میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری سرمایه گذاری در سال 2022 از دست داده اند و در آوریل، وزارت دادگستری ایالات متحده شش حساب ارز مجازی را با بیش از 112 میلیون دلار سرقت شده در طرح های سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده توقیف کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.