کدخبر :283788 پرینت
19 مرداد 1402 - 13:59

تغییرات جدید سیستم عامل آیفون

در نسخه جدید، «فیس‌تایم» امکان ارسال پیام‌های ویدیویی هنگامی که طرف مقابل برای چت در دسترس نیست را فراهم می‌کند

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت اپل معمولاً پس از رویداد سالانه «آیفون» در ماه سپتامبر، جدیدترین سیستم عامل تلفن همراه خود را به بازار عرضه می‌کند، و بدین ترتیب انتظار می‌رود در ماه آینده یک سری تغییرات جدید در سیستم عامل آیفون صورت بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، آخرین نسخه سیستم عامل آیفون، iOS 17، چندین مورد به‌روزرسانی‌ ظاهری انجام می‌دهد، که برجسته‌ترین‌شان تغییر مکان دکمه قرمز رنگ قطع کردن تماس است.

این دکمه در حال حاضر به طور مستقل در وسط و پایین صفحه تلفن، در زیر دکمه‌های قطع صدا، دسترسی به صفحه کلید، و افزودن تماس قرار دارد. نسخه جدید سیستم عامل آیفون این دکمه را در سمت راست پایین صفحه و در کنار سایر عملکردها قرار می‌دهد.

اپل در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان سراسر جهان در ماه مه ابزارهای جدیدی را به نمایش گذاشت که به iOS 17 می‌آیند و قصد دارند تماس و پیام‌رسانی را شخصی‌تر و سفارشی‌تر کنند. این تغییرات هم‌اینک در «نسخه بتا»ی این سیستم عامل که برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده، در دسترس است.

سیستم عامل جدید کارکردی به نام «پیام صوتی زنده» دارد که پیام تماس‌گیرنده را همزمان رونویسی می‌کند، و به کاربر اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد که به تماس جواب بدهد یا آن را نادیده بگیرد. همچنین، ابزاری به نام «نام‌انداز» به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات تماس خود را با نگه داشتن دو آیفون نزدیک به هم به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، در نسخه جدید، «فیس‌تایم» امکان ارسال پیام‌های ویدیویی هنگامی که طرف مقابل برای چت در دسترس نیست را فراهم می‌کند. سایر تغییراتی که در iOS 17 ایجاد می‌شود شامل تصحیح خودکار دقیق‌تر، دیکته بهبودیافته در «آی‌مسج»، و «سیری» پاسخگوتر است.

کاربران آیفون همچنین می‌توانند «پوستر مخاطب» طراحی کنند، که یک تصویر سفارشی برای نمایش در زمانی است که کاربر با کسی تماس می‌گیرد یا دیگران تماس او را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.