کدخبر :283167 پرینت
03 مرداد 1402 - 10:17

آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از امروز (سوم مرداد ماه)

رییس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که ثبت‌نام از زائران برای مراسم اربعین امسال از ساعت ۱۰ صبح امروز (سوم مرداد ماه) در سامانه سماح آغاز شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یکصد و چهاردهمین نشست ستاد مرکزی اربعین با حضور استانداران استان های ذیربط و نمایندگان دستگاه های عضو این ستاد، درسالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام زایران در سامانه سماح شرط لازم برای شروع عملیات سفر و دریافت خدمات مربوط به این رویداد مهم جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه بیمه زایران و تهیه گذرنامه زیارتی پس از ثبت نام در سامانه سماح انجام می شود، افزود: هزینه بیمه برای هر زایر در سفر اربعین امسال  ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که خدمات دهی بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید براینکه ستاد مرکزی اربعین در تلاش است تا سفری ارزان، آسان و امن را برای زایران اباعبدالله الحسین (ع) تدارک ببیند، اظهار کرد: امسال مذاکرات خوب و موثری با طرف عراقی به خصوص نخست وزیر و وزیر کشورعراق انجام شده است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: براساس مذاکرات انجام شده با طرف عراقی، گیت‌های خروجی در مرزها افزایش پیدا می‌کند و در اربعین امسال مرزهای خسروی و تمرچین به صورت ۲۴ ساعته به زایران خدمات دهی خواهند داشت.

وی از زایران اربعین حسینی به خصوص هموطنان خواست برای سفری سهل و امن به تذکرات ستاد مرکزی اربعین توجه کنند و افزود: در سامانه سماح ظرفیت پذیرش مرزها به صورت روزانه مشخص می شود. به عنوان مثال مرز مهران روزانه ظرفیت پذیرش ۱۸۰ هزار نفر را دارد و ظرفیت بالاتر را پذیرش نخواهد کرد.

میراحمدی گفت: برای اینکه تراکم جمعیت به خصوص در شرایط گرمای شدید هوا، در مرزهای خروجی رخ ندهد، زایران با استفاده از امکانات سامانه سماح، مرزهای خلوت ترو زمان مناسب را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اهتمام رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشور به ایجاد تسهیلات لازم برای زایران اربعین حسینی اظهارداشت: توجه به تامین زیر ساخت ها در دستور کار ستاد مرکزی اربعین بوده است که برای جاده‌های منتهی به مرزها، مساله حمل و نقل زایران و تامین خودروهای جمعی از جمله اتوبوس و بهره گیری از تاکسی های اینترنتی تصمیم مقتضی گرفته شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با توجه به جمعیت میلیونی عاشقان زیارت در اربعین حسینی در زمان محدود، از مردم خواست تا برای استفاده از ازخودروهای شخصی برنامه‌ریزی کنند.

میر احمدی گفت: برای این منظور در پایانه های مرزی امکانات لازم از جمله پارکینک های مناسب تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.