کدخبر :282811 پرینت
25 تیر 1402 - 08:30

درخواست رئیس جمهور چین برای افزایش محدودیت‌های اینترنتی در کشورش

رئیس‌جمهور چین، در فراخوان خود برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات آنلاین، اعلام کرد که چین باید یک مانع امنیتی مستحکم برای اینترنت خود ایجاد کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شی جین پینگ در دستورالعمل‌هایش به مقامات شرکت‌کننده در نشست دو روزه امنیت سایبری در پکن که روز شنبه پایان یافت، گفت که چین باید در مدیریت، بهره‌برداری و دسترسی به اینترنت مطابق با قانون پافشاری کند.

خبرگزاری دولتی شینهوا به نقل از شی گفت: «ما باید به مدیریت حزب در اینترنت وفادار بمانیم و به (اصل) کارآمد کردن اینترنت برای مردم پایبند باشیم.»

شی، در دهه گذشته، با مفهوم امنیتی خود که همه چیز از سیاست و اقتصاد گرفته تا محیط زیست و فضای سایبری را در بر می گیرد، حفظ امنیت سایبری را در اولویت قرار داده است.

در سال ۲۰۱۵، چین قانون امنیت ملی را با دامنه وسیع تری به تصویب رساند تا امنیت سایبری را نیز در بر بگیرد. یک سال بعد، قانونی تصویب شد که شامل الزاماتی برای بررسی‌های امنیتی و ذخیره داده‌ها در سِرورهای چین بود.

در سال ۲۰۲۱، مقرراتی را پیرامون به اصطلاح زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی وضع کرد.

در سال جاری نیز، قانونگذاران با هدف منع انتقال اطلاعات مربوط به امنیت ملی و ارائه تعریف جامع‌تری از جاسوسی، قوانین ضد جاسوسی را به روزرسانی کردند.

پیمایش در شبکه متراکم قوانین و قوانین مربوط به داده‌ها و اطلاعات آنلاین برای شرکت‌ها بدون خطر نیست.

در ماه آوریل، شرکت مشاوره آمریکایی «بین» گفت که پلیس از دفتر آن در شانگهای بازدید کرده و از برخی از کارکنان بازجویی کرده است. «فایننشال تایمز» به نقل از افرادی که در جریان این بازدید غافلگیرانه قرار گرفتند، گزارش داد که پلیس رایانه‌ها و تلفن‌ها را نیز با خود برده است.

سال گذشته منابعی به رویترز گفتند که نهادهای نظارتی به شرکت «ویند اینفورمیشین» بزرگترین ارائه‌دهنده داده‌های مالی چین هشدار داد که ارائه داده‌های خاص به کاربران برون مرزی را متوقف کند.

در سال ۲۰۲۱، مقامات دو روز پس از آن که شرکت چینی «دی‌دی»، غول خدمات ترابری آنلاین سهام اولیه خود را در بازار سهام نیویورک عرضه کرد، تحقیقات امنیت سایبری را در باره این شرکت آغاز کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.