کدخبر :282780 پرینت
24 تیر 1402 - 10:50

چگونه وارد اسپاتیفای شویم؟

چگونه وارد اسپاتیفای شویم در اندروید و آیفون؟ چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم؟ آموزش روش های استفاده از برنامه spotify در ایران

متن خبر

گزارش آگهی/ از سالیان دور تا به امروز که در قرن 21 به سر می‌بریم، همواره موسیقی به‌عنوان جلوه‌ای از هنر، بخشی جدانشدنی از زندگی ما بوده است. بعید به نظر می‌رسد که از میان نسل جوان کسانی باشند که معجزهٔ موسیقی را درک نکرده و مدتی از روز را به گوش دادن به موسیقی اختصاص ندهند. اغلب ما در مسیر رسیدن به محل کار یا تحصیل، با تلفن‌های همراهمان یک پلی‌لیست را باز کرده و موسیقی‌های موردعلاقه‌مان را گوش می‌دهیم. همین مسئله نشان‌دهندهٔ آن است که نواها با روح ما عجین شده اند.

اگر موسیقی را به دنیای تکنولوژی و تلفن‌های همراه پیوند دهیم، باید بگوییم که اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مختلفی در جهان ساخته شده‌اند تا دسترسی هرچه راحت‌تر افراد به دنیایی از موزیک‌های مختلف را فراهم کنند. با این حال معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان اسپاتیفای دانست. با توجه به محبوبیت این اپ و محدودیت دسترسی در ایران، در ادامه این مطلب خواهیم گفت که چگونه وارد اسپاتیفای شویم.

اسپاتیفای چیست و چه ویژگی های مهمی دارد؟

همان‌‌طور که احتمالاً اغلب شما می‌دانید، اسپاتیفای یک پلتفرم پخش موسیقی جهانی است که کاربرانی را در سرتاسر دنیا دارد. ظهور این اپلیکیشن به سال 2008 میلادی در سوئد بر می‌گردد و از همان زمان تابه‌حال، اسپاتیفای همواره توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان برترین پلتفرم موسیقی اثبات کند. اصالت این پلتفرم، سوئدی بوده و در شهر استکهلم بنیان‌گذاری شده‌است. همچنین توسط یک شرکت هلدینگ در لوکزامبورگ، در بورس نیویورک نیز پذیرفته شده‌است. حال شما فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی در پلتفرم اسپاتیفای، آن را به بهترین اپلیکیشن دنیای موزیک تبدیل کرده‌است؟ آیا ویژگی‌های خاصی در این اپ دیده می‌شوند؟

باید گفت که اسپاتیفای حقیقتاً یک پلتفرم بی‌نظیر در این حوزه است که هم برای هنرمندان و هم برای مخاطبین، امکانات فوق‌العاده‌ای را در نظر گرفته‌است. به‌عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، رعایت مسئله کپی‌رایت است. هنرمندان آثار را به میل خودشان در اسپاتیفای بارگزاری می‌کنند تا مخاطبین به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با توجه به این‌که در کشور ما خبری از قانون کپی‌رایت نیست، این اپلیکیشن می‌تواند یک قدم مثبت در جهت فرهنگ سازی باشد.

از سوی دیگر، اسپاتیفای در ازای تعداد دفعاتی که یک موزیک یا پادکست در اسپاتیفای پخش می‌شود، به هنرمندان وجهی را پرداخت می‌کند. درست شبیه به یوتیوب که در ازای تعداد بازدیدها، مبلغی را به یوتیوبرها می‌پردازد. البته برای تأمین این درآمد، از کاربران پولی دریافت نمی‌شود و غالباً مبتنی بر تبلیغات هستند. امروزه اسپاتیفای نزدیک به 500 میلیون کاربر دارد و بیش از 100 میلیون موزیک مختلف را نیز پوشش می‌دهد. هنوز هم عدهٔ زیادی از افراد به دنبال این هستند که به پرسش « چگونه وارد اسپاتیفای شویم » پاسخ داده و پا به سرزمین موسیقی‌ها بگذارند.

اسپاتیفای

انواع اکانت ها در اسپاتیفای چگونه اند؟

اسپاتیفای اصطلاحاً یک اپلیکیشن «فریمیوم» است. در واقع زمانی که برای ورود به اسپاتیفای اقدام می‌کنید، این اپلیکیشن دو حالت «بیسیک» و «پریمیوم» را به شما نشان می‌دهد. در حالت بیسیک، شما از تمام امکانات پایه برنامه بهره‌مند می‌شوید. درواقع هیچ مورد مهم و ضروری‌ای وجود ندارد که در اکانت پایه از آن محروم شوید. با این حال خرید اشتراک اسپاتیفای پریمیوم، امکانات بیشتری را برای لذت بردن از موسیقی در اختیارتان قرار می‌دهد.

شایان ذکر است در اکانت بیسیک، تبلیغاتی برای شما نمایش داده می‌شوند که در اکانت پریمیوم خبری از آن‌ها نیست. ضمناً هزینه‌ای که برای دریافت اکانت پریمیوم پرداخت می‌کنید، در مقایسه با امکاناتی که در اختیار شما قرار داده خواهند شد واقعاً مقرون‌به‌صرفه است. با یادگیری چگونه وارد اسپاتیفای شویم، می‌توانید اکانت پریمیوم را نیز خریداری کنید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین امکانات اکانت پریمیوم را بررسی کرده‌ایم:

تبلیغات برای شما پخش نخواهند شد.
در اکانت پریمیوم، هوش مصنوعی سلیقه شما در انتخاب موسیقی را شناسایی کرده و پیشنهاداتی متناسب با موزیک‌هایی که تا الان گوش می‌دادید را ارائه می‌کند.
می‌توانید به‌صورت آفلاین نیز به اسپاتیفای دسترسی داشته باشید.
در نسخه پریمیوم می‌توانید یک مجموعه براساس سلیقهٔ خودتان بسازید.
جدیدترین موزیک‌ها با توجه به هنرمندان موردعلاقهٔ شما، اطلاع داده خواهند شد.
به کیفیت بالاتری از صدا در این نسخه دسترسی خواهید داشت.
می‌توانید یک ایستگاه رادیویی برای خودتان داشته باشید.
امکان گوش دادن به برترین موزیک‌های دوستان و آشنایان و همچنین هنرمندان وجود دارد.

اسپاتیفای

چگونه وارد اسپاتیفای شویم در اندروید؟

برای آن‌که بدانید چگونه وارد اسپاتیفای شویم در اندروید، باید بگوییم که می‌توانید این کار را به‌راحتی با تلفن همراه خود انجام دهید. در اغلب گوشی‌های موبایل، این برنامه به‌طور پیش‌فرض نصب شده‌است؛ تنها کافیست آن را پیدا کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که برای ورود به اسپاتیفای در ایران، باید از فیلترشکن استفاده کنید. همچنین به یک ایمیل معتبر نیز نیاز دارید. زمانی که وارد صفحه اصلی می‌شوید، باید روی گزینه Sign up کلیک کرده و سپس با وارد کردن آدرس ایمیل، رمز عبور و تکرار رمز عبور، ساخت اکانت را پیش ببرید. پس از آن تنها چند سوال از شما پرسیده می‌شود و درنهایت اکانت شما به‌راحتی ساخته خواهد شد.

تنها کافیست از طریق ایمیلی که برایتان ارسال شده‌است، احراز هویت را انجام دهید. چگونه وارد اسپاتیفای شویم در گوشی به این طریق انجام خواهد شد. باید گفت چگونه وارد اسپاتیفای شویم در آیفون نیز به همین صورت است. فقط اگر این نرم‌افزار را روی گوشی‌تان ندارید، به اپ استور رفته و آن را دانلود کنید. شایان ذکر است در پاسخ به سوال چگونه وارد اسپاتیفای شویم با آیفون و همچنین اندروید، راه‌حل دیگری نیز وجود دارد و آن هم ثبت‌نام از طریق سایت است. با ورود به وب‌سایت WWW.spotify.com، می‌توانید به‌راحتی بدون وارد کردن اطلاعات شخصی، اکانت خود را بسازید.

چگونه اکانت اسپاتیفای پریمیوم داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید یک اکانت پریمیوم داشته باشید، باید به‌نوعی یک خرید انجام دهید که برای این کار هم به حساب پرداخت دلاری نیاز خواهید داشت. با توجه به این‌که این امکان برای بسیاری از ما در ایران فراهم نیست، می‌بایست از مراجعی که این کار را انجام می‌دهند کمک بگیریم. بسیاری از وب‌سایت‌ها به سبب دسترسی خود به حساب‌های این‌چنینی، خدمات مختلفی را در تهیه حساب‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

به‌عنوان مثال، فروشگاه «اکسل» یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع اکانت در ایران است. هر نوع اکانت وب‌سایت‌های خارجی را می‌توانید از طریق فروشگاه اکسل با بهترین قیمت خریداری کرده و از خرید خود مطمئن باشید. برای اطلاع از خدمات ارائه‌شده توسط فروشگاه اکسل، می‌توانید سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی اسپاتیفای به عنوان بهترین پلتفرم پخش موسیقی در دنیا پرداخته و همچنین به پرسش هایی نظیر چگونه وارد اسپاتیفای شویم با اندروید و چگونه وارد اسپاتیفای شویم با گوشی پاسخ دادیم. حال می دانید که استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است؛ اما می تواند برای حمایت از هنرمندان محبوبتان بسیار مفید باشد. برای دسترسی به اکانت پریمیوم و بهره مند شدن از امکانات ویژه این نرم افزار، می توانید از مجموعه اکسل کمک بگیرید. Accsell بهترین امکانات را با کمترین قیمت به شما همراهان ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.