بهزاد احمدی در گفتوگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو اظهار داشت: به طور کلی محصولات ایران در بافت منطقه، مزیت رقابت دارند و به عنوان مثال طی دو سال اخیر که فعالیتهای تجاری با روسیه را آغاز کرده ایم، روندی رو به جلو داریم که میزان دقیق صادرات محصولات ایرانی موجود و قابل بررسی است.
رئیس مرکز همکاریهای تخصصی و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: ما در حال حاضر تمرین میکنیم که بخش کسبوکار کشور، رفتار بین المللی یاد بگیرد تا خود را به خوبی معرفی و سپس زمینه بازاریابی را فراهم کند.
وی ادامه داد: موضوعی که در اجلاس اکو رخ میدهد نیز همین است، زیرا بسیاری از کشورهایی که امروز میزبان آنها هستیم از قابلیت شرکت های ایرانی مطلع نیستند و بسیاری از کشورها نحوه ارتباط با این شرکتها را نمیدانند ولذا با حضور در این گونه اجلاسها، کسبوکارهای ما در حوزهی بازاریابی منطقهای و بین المللی بالغ میشوند.
وی، ادامه داد: هدف ما پیرامون اجلاس اکو این است که این نشستها را ترویج دهیم و شرکتها را برای مشارکت در حوزهی بین المللی تشویق کنیم تا در نهایت بازار خود را ایجاد کنند و اگر این روند مستمر باشد و ما در بخش خصوصی به بلوغ در روابط منطقه و بین الملل برسیم، این روند قابل قبولی برای کشور خواهد بود.
احمدی، تاکید کرد: ایران کشور توانمندی است و نیازمند کمک برای پیدا کردن شرکای خود است و ما به عنوان بخش دولتی تمام تلاش خود را برای همکاری در این زمینه خواهیم کرد و در ذیل این اقدامات، گروههای کاری در حوزهی ICT را با این کشورها ایجاد کرده ایم تا حوزهی B2B را پیش ببریم و یا حداقل کسبوکارهای کشورمان را با دولت سایر کشورها روبرو کنیم.
رئیس مرکز همکاریهای تخصصی و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: توصیه ما به شرکت های خلاق این است که با سایر کشورها ارتباط بگیرند و مطمئن باشند که بدین صورت نیست شرکت ها بعد از معرفی، رها شوند.
انتهای پیام
گفتوگو از فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی
گزارش تصویری سیتنا از سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را اینجا ببینید.
گزارش تصویری سیتنا از حضور کسبوکارهای ایرانی در نمایشگاه اجلاس اکو را اینجا ببینید.