کدخبر :282261 پرینت
10 تیر 1402 - 21:21

تشخیص مالیات ۱۷ میلیارد تومانی برای ۱۲۳ فعال فضای مجازی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با تایید اجرایی‌شدن طرح «مالیات‌ستانی از چهره‌های تاثیرگذار فضای مجازی» اعلام کرد: تراکنش‌های واریزی برای ۱۲۳ فعال فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و برای این افراد حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سخنگوی سازمان امور مالیاتی از درآمد نجومی چهره‌های تاثیرگذار فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی خبر داد و اعلام کرد روند محاسبه و اخذ مالیات از این افراد آغاز شده است.

مهدی موحدی بک‌نظر با تایید اجرایی‌شدن طرح «مالیات‌ستانی از چهره‌های تاثیرگذار فضای مجازی» تصریح کرد تراکنش‌های واریزی برای ۱۲۳ فعال فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ بیش از دو هزار و سیصد میلیارد تومان بوده و برای این افراد حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شد که ۲۳ نفر از آن‌ها مالیات را پذیرفتند.

سخنگوی امور مالیاتی از شناسایی ۵۵۱ کاربر و فعال مجازی در این بررسی خبر داد که به گفته او، بر اساس مصوبه بودجه سال ۹۹ مشمول پرداخت مالیات‌اند.

در بودجه سال ۹۹، مجلس اداره مالیات را ملزم کرد تا طبق بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹، کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی را که از محل درآمد تبلیغات، مشمول مالیات شدند، شناسایی و از آن‌ها مالیات‌ستانی کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.