استفاده از فناوری‌های نوین برای پاسخگویی به درخواست‌های ایثارگران

محمدحسن علینقیان
مدیرکل مراجعات و ارتباطات ایثارگران بنیاد شهید، گفت: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از فناوری‌های نوین است و راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند «گفتینو» و «ایثار من» در این راستا انجام شده است.

به گزارش سیتنا، محمدحسن علینقیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های اداره کل مراجعات و ارتباطات ایثارگران، گفت: کلیه مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور، میز‌های خدمت، مکاتبات واصله از مراجع قانونی و همچنین سفرهای استانی بر پایه میز خدمت از جمله اقدامات این اداره کل است و به عنوان نمونه بیش از ۶۰ سفر استانی انجام شده که در این سفرها حدود ۶۰ هزار درخواست بررسی و پاسخ گفته شده است و آخرین سفر استانی در سال ۱۴۰۲ سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان گیلان بوده است.

وی افزود: بررسی درخواست‌ها و دیدارها به صورت تخصصی صورت می‌گیرد به عنوان مثال در حوزه مسکن و بهداشت و درمان برای هر درخواست یک ملاقات به صورت جداگانه ثبت می‌شود، در حوزه پاسخگویی به در خواست‌ها به صورت تخصصی رسیدگی و پاسخ داده می‌شود. رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از فناوری‌های نوین است و کارشناسان سامانه گفتینو در ساعت اداری به صورت برخط اقدام به پاسخگویی و ثبت درخواست می‌کنند.

علینقیان با اشاره به اینکه برخی ایثارگران برای دسترسی به مسئولان مشکلاتی داشتند، گفت: با درایت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سامانه‌ای به نام «ایثار من» تعبیه شد و ایثارگران با رمز ورودی که در اختیار دارند می‌توانند وارد سامانه شوند، از سطح شهرستان‌ها تا سطح ستاد شامل ۶ سطح درخواست انجام می‌شود که به هر سطح درخواست رسیدگی می‌شود و در همان جا پاسخ ارائه می‌شود.

مدیرکل مراجعات و ارتباطات ایثارگران بنیاد شهید با بیان اینکه قانون‌گرایی، عدالت‌محوری و اقناع‌سازی سه اصل مهم در پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: تلفن ۱۶۱۶ در سراسر کشور نیز آماده است و سامانه به این صورت است هر ایثارگری با این شماره تماس بگیرد برای پاسخگویی به نزدیکترین اداره بنیاد منتقل می‌شود تا پاسخ مناسب دریافت کند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/281871/استفاده-از-فناوری‌های-نوین-برای-پاسخگویی-به-درخواست‌های-ایثارگران