انجام ۳۷ درصد تراکنشهای بانک پارسیان از طریق همراه بانک
معاون فناوری های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان، گفت: با ایجاد سبدی از محصولات بانک پارسیان در بستر موبایل بانک و ایجاد سه سامانه برای سه گروه کاربر، بیش از ۲ میلیون کاربر تا کنون سه سامانه مذکور را نصب کرده اند و ۳۷ درصد تراکنشهای بانک از طریق همراه بانک صورت میگیرد.
به گزارش خبرنگار سیتنا، مسعود پشم چی، معاون فناوری های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان در نشست معرفی فناوریهای نوین این بانک، گفت: بانک پارسیان از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرد، از همان زمان برند این بانک با فناوری گره خورده بود ولذا تمامی برنامههای بانک پارسیان حول خدمات فناور محور و دیجیتال است.
وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد تراکنشهای بانک پارسیان از طریق خدمات غیر حضوری صورت میگیرد. در حوزه موبایل بانک هم بانک پارسیان سبدی از محصولات را در اختیار مشتریان قرار میدهد. همچنین بانک پارسیان سه سامانه موبایل بانک در سه طیف متفاوت دارد.
پشم چی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون کاربر تا کنون سه سامانه مذکور را نصب کرده اند، گفت: ۳۷ درصد تراکنشهای بانک از طریق موبایل و همراه بانک صورت میگیرد.
وی افزود: از دیگر موضوعات مهم در حوزه خدمات دیجیتال، بحث بانکداری باز است که این موضوع به صورت عملی در بانک پارسیان پیاده شده است.
پشم چی تاکید کرد: سامانه کبالت هم از سال ۹۸ شروع به کار کرده است و این سامانه خدمات بانکداری باز را در اختیار کسب و کارها قرار میدهد. این سامانه با ۱۴۰ هزار تراکنش، کار خود را آغاز کرد و به ۲۲ میلیون تراکنش رساند. همچنین در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ میلیون تراکنش از طریق این سامانه صورت گرفته است.
معاون فناوریهای نوین بانک پارسیان ادامه داد: سامانه کبالت بانک پارسیان جز ۳ الی ۴ سامانه فعال در حوزه بانکداری باز است و حدود ۹ درصد تراکنشهای این بانک از طریق سامانه کبالت صورت میگیرد. تسهیلات غیرحضوری و امضاء دیجیتال هم در مرحله پایلوت است که در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
در ادامه کامران کاظمی، مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان نیز گفت: بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال سه محصول جدید با عنوانهای سبد محصولات موبایلی، سامانه پارسینس و سامانه پارس دارد.
وی با بیان اینکه سبد محصولات شامل سه اپلیکیشن با عنوانهای همراه بانک تاپ، همراه بانک پارسیان من و همراه بانک بانکیار میشود. سامانه همراه بانک پارسیان قابلیتهای متفاوتی دارد یکی از آنها چکاد، احراز هویت و افتتاح حساب غیر حضوری است.
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان بیان کرد: محصول جدید دیگر سامانه پارسینس است، از قابلیتهای این سامانه میتوان به انتقال وجه هوشمند، مشتری محوری در مقابل بانک محوری و یکپارچگی درگاهها در مقابل درگاههای مستقل از هم اشاره کرد.
کاظمی خاطرنشان کرد: دیگر محصول ما سامانه پارس است که به منظور رفع نیاز مشتریان حقوقی از سال ۹۶ به بهره برداری رسید و ایرانسل و دیجی کالا از این سامانه استفاده میکنند. همچنین از قابلیتهای این سامانه میتوان به انتقال وجه به صورت گروهی، داخلی و کارتابلی اشاره کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید