کدخبر :281538 پرینت
23 خرداد 1402 - 12:37

زیان پنج هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات به دلیل تاخیر در ابلاغ یک مصوبه

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پنج هزار میلیارد تومان به علت تاخیر در ابلاغ مصوبه حداقل کارکرد یا همان مصوبه ۴۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات وارد شده است و طی این دو سال علاوه بر یک دهه گذشته، به علت این تاخیرها به مخابرات زیان وارد شد و اکنون شرکت مخابرات با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی با طرح این پرسش که این چگونه تنظیم گری است که ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه از محل درآمد مخابرات به شرکت های FCP اختصاص یابد گفت: از خرداد ماه ۱۴۰۰ مصوبه ۴۶۶ شورای رقابت ابلاغ شد اما مسکوت ماند.

وی با بیان اینکه از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، علی رغم همکاری بهتر نسبت به دولت قبل، مشکلات به دولت جدید انتقال داده شده است، اظهار کرد: مصوبه ابلاغی در ستاد تنظیم معلق ماند و در انتها عدد ابلاغ شده بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۹، به مخابرات منتقل شد.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات در این کشور کار و فعالیت انجام می دهد و بر طبق آن بر اساس مصوبات حق خود را می خواهد. بابت میانگین ۱۴۸۰۰ تومان، الحاقیه شماره چهار از مخابرات گرفته شد که اجرای آن ۶۵۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد.

وی افزود: برابر قانون، برای شرکت اصل ۴۴ نمیتوان، قانونی را که بار مالی دارد به این شرکت بدون تامین منابع مصوب کرد که مجلس این کار را انجام داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که در جلسه مطرح می شود معلول یک مشکل بزرگ است، اعلام کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال، ثبات اقتصادی است که در بیش از ۱۲ سال گذشته در بخش زیرساختی مخابرات از آن دریغ شده است.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، سلطانی گفت: عدم توازن هزینه و درآمد در صنعت مخابرات موجب بی ثباتی اقتصادی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: عدم توازن هزینه و درآمد در صنعت ارتباطات موجب بی ثباتی اقتصادی در حوزه مخابرات شده است.

وی افزود: در صنعت ارتباطات و فناور اطلاعات ثبات به هم خورده و پیوست اقتصادی طرح های حوزه ارتباطی مراعات نمی شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ضربالمثلی است گویند نکشیده هفت من کم آمد
درروزگارقدیم هیزم شکنی حاصل دسترنج خود راکه مقداری هیزم جمع آوری وشکسته شده وآماده مصرف در بخاری بود به
دو قاطر بار کرد وبه همراه پسرش برای فروش به بار فروشی بردند. پدردر حین توزین بار درموقع تحویل به بار فروش
متوجه شد که بار فروش رندانه شاهین قپان را دستکاری میکند و قصد کلاه برداری دارد .
معترض شد و بار فروش را وادار به توزین مظاعف نمود و نتیجه هفت من به نفع هیزم شکن شد..پدر در راه بازگشت به پسرش گفت فرزندم من ترا همراه آوردم تا بیاموزی و مواظب باشی تا سرت کلاه نرود فردای ان روز پسرش را برای خرید دو کیلو شکر به بازارفرستاد و یادآوری کرد موقع توزین دقت کند پسرک کم تجربه درحین توزین گفت چرا هفت من کم است .و این داستان شد ضرب المثل معروف به نکشیده هفت من کم آمد
شرکت مخابرات ایران هم با تبانی باسازمان تنظیم مقرارات ودور زدن شورای رقابت تعرفه ای ظالمانه را به مشترکین تحمیل نموده و نه تنها پاسخگو نیست بلکه ریان را هم طلب میکند و به عبارتی دیگر آقای سلطانی میحواهد طلب بیحساب خود را مطالبه کند ...
آقای سلطانی نیت کرده تا از هر لیتر آب سه کیلو کره استخراج کند
بهتر است اول ایشان قانونی بودن تعرفه جعلی وتحمیلی را به شورای رقابت ومشترکین بینوا و بی پناه ثابت کند تا برسیم به محاسبه زیان ناشی از تاخیر و بقولی به آب نرسیده گفش هایش را در نیاورد .
ای خدای مهربان که همیشه یار و یاور ملت بوده و هستی عنایت فرموده شر مدیران نادان را از مخابرات ایران دفع فرما..
هم ا کنون هم مصوبه اعمال حد اقل مکالمه نبایدا جرا شود و هنوز مسیر قانونی خودراطی نکرده ومورد اعتراض شورای رقابت قرارگرفته واعتراض در دستگاه قضا تحت بررسی است وصد افسوس که برخوردقاطع با این تخلف های آشکار نمی شود وموجب گستاخی و ترویچ چپاول منافع ملی کشور توسزط سهامدار بلوکی گردیده که نمونه ای ازاین گستاخیه همین مطالبی است که آقای سلطانی بجای پاسخگوئی ادعای زیان هم میکند و فرار رو به جلو کرده است به امید اینکه با بار خوردی قاطع از طریق دستگاه قضا دهان اینگونه مدیران را ... بگیرند...

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.