کدخبر :280998 پرینت
07 خرداد 1402 - 13:30

عرضه آخرین نسخه بازی رایانه‌ای افسانه زلدا به بازار

داستان زلدا حول محور مبارزه خیر و شر می‌گذرد، و بازی‌کننده باید یک دنیای جادویی گسترده را درنوردد و با دوستان و دشمنان زیادی روبرو شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پس از سال‌ها انتظار، نینتندو سرانجام «افسانه زلدا: اشک‌های پادشاهی» را روانه بازار کرد. این بازی دنباله‌ حماسه تحسین‌شده «نفس وحش» تولید سال 2017 است، که یکی از بهترین بازی‌های مجموعه زلدا و بهترین عنوان‌های تاریخ بازی‌های رایانه ای است.

«افسانه زلدا» اولین بار در سال 1986 برای کنسول هشت‌بیتی نینتندو تولید شد. داستان آن معمولا حول محور مبارزه خیر و شر برای نجات سرزمین «هایرول» می‌گذرد، و بازی‌کننده باید یک دنیای جادویی گسترده را درنوردد و با دوستان و دشمنان زیادی روبرو شود.

این بازی فوراً به یکی از موفق‌ترین عنوان‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شد، و طی سه دهه‌ای که از تولید آن می‌گذرد، هواداران بسیاری را به خود جلب کرده است. ویژگی‌های متمایز افسانه زلدا، همچون داستان کلاسیک بلوغ که هر بار به شکل متفاوتی تکرار می‌شود، و طراحی خیره‌کننده جهان بازی، از دلایل محبوبیت مداوم آن در میان نسل‌های مختلف بازی‌کنندگان بوده است.

نفس وحش که نسخه قبلی این بازی است، در زمان خود به عنوان نقطه‌عطفی در طراحی بازی‌های رایانه ای مورد تحسین همگان قرار گرفت. دنیای باز پیچیده و عمیقاً بصری آن، که نه تنها جغرافیای زیبایی دارد، بلکه فیزیک آن نیز واقع‌گرایانه‌ است، هنوز هم برای طراحی بازی‌های جدید مورد ارجاع قرار می‌گیرد.

تولید اشک‌های پادشاهی شش سال تمام طول کشید. کلیت بازی بر اساس دنیایی می‌گذرد که نینتندو سال‌ها پیش برای نفس وحش طراحی کرده بود، اما دنیای بازی و مکانیسم‌های آن توسعه زیادی یافته‌اند، و به گفته منتقدان این عنوان را حتی از عنوان قبلی هم بهتر کرده‌اند.

اشک‌های پادشاهی داستان را از همان جایی که نفس وحش تمام شد پی می‌گیرد، اما در جایی که آن بازی فقط روی زمین می‌گذشت، بازی اخیر آسمان و زیر زمین را هم به دنیای بازی افزوده است، که باعث شده گستره بازی افزایش چشمگیری بیابد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.