کدخبر :280420 پرینت
23 اردیبهشت 1402 - 10:13

پردازنده جدید اینتل معرفی می‌شود

رسانه‌های فناوری گزارش داده‌اند که اینتل قصد دارد با افزایش سرعت پردازش یک پردازنده قدرتمند را معرفی کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت اینتل یک شرکت بین‌المللی در زمینه تولید پردازنده های رایانه ای است. این شرکت را می توان یکی از پیشرو ترین و پیشگامان تولید پردازنده های رایانه ای در دنیا به حساب آورد. بر اساس تولید پردازنده در دنیا Intel به عنوان تولید کننده پردازنده در دنیا شناخته می شود. دفتر اصلی این شرکت در بخش معروف سیلیکون ولی در کالیفرنیا واقع شده است.

اولین محصولات ساخته شده توسط شرکت Intel رم ها بود و در ابتدای فعالیت و تاریخچه شرکت اینتل خبری از تولید پردازنده نبود. در ابتدا رم ها با ظرفیتی ها بسیار پایین توسط اینتل تولید می شد. در سال 1972 اینتل یکی از مشهور ترین مدل های رم خود را با نام حافظه رم داینامیک یا همان DRAM تولید و به بازار عرضه کرد. این مدل از رم ها با استقبال گسترده خریداران روبرو شد و در سال 1972 به عنوان پرفروش ترین چیپ حافظه جهان را به خود اختصاص داد.

اینتل در سال 1971 قدم به دنیای پردازنده ها گذاشت و اولین پردازنده تجاری در جهان را با نام Intel 4004 به بازار عرضه کرد. طراح این مدل از پردازنده ها شخص فدریکو فاگین بود که با این کار شروع کننده انقلابی بزرگ در زمینه تولید پردازنده ها در دنیا شد. با توجه به رشد شرکت Intel و حضور شرکت های رقیب مانند IBM مدیران و سهام داران Intel تصمیم گرفتند که تمرکز Intel به جای رم ها بر روی پردازنده ها معطوف شود.

در آن زمان پردازنده ها ابعاد بزرگی داشتند و Intel با هدف کوچک کردن اندازه پردازنده ها وارد دنیای تولید پردازنده ها شد. با این کار شرکت Intel از فناوری های ابداعی زیاد استفاده کردند که باعث شد استفاده از پردازنده ها در ابعاد کوچک در اکثر دستگاه ها امکان پذیر شود.

رسانه‌های فناوری گزارش داده‌اند که اینتل قصد دارد با افزایش سرعت پردازش یک پردازندهٔ قدرتمند را معرفی کند.

این پردازنده با فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز عرضه خواهد شد و در یک نسخهٔ خاص فرکانس آن به ۶.۵ گیگاهرتز هم خواهد رسید. این فرکانس در قیاس با قوی‌ترین پردازنده‌های کنونی بازار حدود پنج درصد بیشتر است.

این پردازنده‌های جدید که برای سیستم‌های شخصی عرضه خواهد شد، جواب اینتل در برابر پردازنده‌های اختصاصی اپل سری ام دو در قوی‌ترین نسخه است.

اینتل سعی دارد با پردازنده‌های جدیدش همچنان برتری خود را در بازار حفظ کند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.