کدخبر :280365 پرینت
21 اردیبهشت 1402 - 16:08

پارلمان اروپا درباره وضع محدودیت برای استفاده از چت جی‌پی‌تی تصمیم می‌گیرد

یکی از کمیته‌های پارلمان اروپا درباره وضع محدودیت در زمینه استفاده از «چت جی پی تی» و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تصمیم خواهد گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، تصمیم این کمیته زمینه را برای رای‌گیری در صحن پارلمان اروپا در ماه آینده فراهم خواهد کرد.

بسیاری از قانون‌گذاران در پارلمان اروپا بر این باور هستند که ابزارهای هوش مصنوعی مانند تیغی دولبه است که از یک سو می‌تواند به پیشرفت‌های بشر کمک کند و از سوی دیگر امکان سوءاستفاده از آن با پیامدهای ناگوار وجود دارد.

تصمیم‌گیری پارلمان اروپا در زمینه هوش مصنوعی موضع این نهاد در مورد مذاکرات پیش‌رو با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در راستای تدوین قانونی برای جلوگیری از سوءاستفاده از هوش مصنوعی را روشن خواهد کرد.

«چت جی‌پی‌تی» در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و از آن زمان بسیار محبوب شده است. این ربات توانایی این را دارد تا مسائل پیچیده را به طور واضح و مختصر توضیح دهد، به سبک‌ها و زبان‌های مختلف و با الحان مختلف بنویسد، شعر بسراید و حتی به سوالات امتحان جواب دهد. همچنین «چت جی‌پی‌تی» می‌تواند برای نوشتن کدهای کامپیوتری بدون داشتن دانش فنی استفاده شود.

ایلان ماسک و صدها کارشناس دیگر در سطح جهان، هشدار دادند که سامانه‌های هوش مصنوعی «خطرات عمیقی برای جامعه و بشریت» دارند و از شرکت‌ها خواستند که توسعه بیشتر این فناوری را حداقل برای شش ماه متوقف کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.